جدیدترین آمار “تولید خودرو”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید انواع خودرو در اسفندماه سال قبل ۵٫۱ درصد و در ۱۲ ماهه سال قبل ۲۰٫۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، براساس تازهترین آمارهای رسمی به دست آمده تولید انواع خودرو در کشور در اسفند ماه سال قبل با افت ۵٫۱ درصدی از ۸۳ هزار و ۷۲۰ دستگاه در اسفند ماه ۹۱ به ۷۹ هزار و ۴۴۴ دستگاه رسیده است.
 
در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۵٫۱ درصدی از ۷۰ هزار و ۹۸۲ دستگاه در اسفند ماه ۹۱ به ۶۷ هزار و ۳۷۸ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع وانت نیز با کاهش ۳٫۱ درصدی از ۱۱ هزار و ۶۸۹ دستگاه در اسفند ماه ۹۱ به ۱۱ هزار و ۳۲۴ دستگاه در اسفند ماه ۹۲ رسیده است.
 
در این مدت تولید انواع اتوبوس با کاهش ۷۶٫۸ درصدی از ۵۶ دستگاه در اسفند ماه ۹۱ به ۱۳ دستگاه و تولید کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش ۲۷٫۹ درصدی از ۹۸۷ دستگاه در اسفند ماه ۹۱ به ۷۱۲ دستگاه کاهش یافته است.
 
در ۱۲ ماهه سال قبل نیز تولید انواع خودرو با کاهش ۲۰٫۲ درصدی از ۹۲۴ هزار و ۵۱ دستگاه در سال ۹۱ به ۷۳۷ هزار و ۶۰ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۲۰٫۸ درصدی از ۷۸۸ هزار و ۳۵۳ دستگاه در سال ۹۱ به ۶۲۴ هزار و ۷۴۹ دستگاه کاهش یافته است.
 
سال قبل تولید انواع وانت با افت ۱۱٫۴ درصدی از ۱۱۸ هزار و ۲۸۱ دستگاه در سال ۹۱ به ۱۰۴ هزار و ۷۴۶ دستگاه رسیده است. تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۵۶٫۲ درصدی از ۹۰۴ دستگاه در سال ۹۱ به ۳۹۶ دستگاه کاهش یافته است.
 
در این مدت تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده با کاهش ۵۶٫۸ درصدی از ۱۶ هزار و ۳۵۹ دستگاه در سال ۹۱ به ۷۰۶۱ دستگاه در سال قبل رسیده است.
 
منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.