جذب سرمایه گذاران در گرو ارائه خدمات و سرویس دهی ارزان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارائه خدمات و سرویس دهی ارزان می‌تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد تا راحت تر بتوانند در صنایع کوچک فعالیت کنند.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به میزان اشتغال زایی و ایجاد سرمایه گذاری که صنایع کوچک محقق می کنند باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

وی با بیان اینکه برای حضور بدون دغدغه سرمایه گذار در شهرک های صنعتی باید زمینه ها و زیرساخت های مناسب را فراهم کرد افزود: ارائه خدمات و سرویس دهی ارزان می تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

طاهری با انتقاد از این که در حال حاضر قوانین به صورتی وضع شده است که سرمایه گذار را برای فعالیت مجبور به حضور در شهرک های صنعتی می کند تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر جا اجبار در کار بوده و فرجام خوبی نرسیده است، از این رو نباید سرمایه گذار را مجبور به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کنیم بلکه می‌توان با ایجاد زیرساخت های لازم آن ها را با رغبت تشویق و جذب این موضوع کرد.

وی در ادامه افزود: آزادی عمل از پیش شرط هایی است که در سرمایه گذاری و اقتصاد آزاد بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در پیشبرد برنامه های صنعتی و اقتصادی کشور تصریح کرد: صنایع نقش بسزایی در ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال زایی دارند و در پویایی و تحرک بخش خصوصی موثرند.

طاهری در پایان با اشاره به ضرورت کیفی سازی شهرک های صنعتی کشور گفت: ایجاد زیربناهای لازم در زمینه تاسیسات ،‌تصفیه خانه ها، فاضلاب ها، فضای سبز و دیگر موارد همه از جمله موضوعاتی است که باید بیش از قبل به آن پرداخت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.