جراحی سینوس و قاعده جمجمه با ورود دستگاه نویگیشن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دستگاه نویگیشن با قابلیت سیستم راهبری هوشمند آناتومی عضو مورد جراحی را با تصاویر MRI ، وسی تی اسکن تطبیق می دهد و دقیق ترین مسیر را برای رسیدن به عضو آسیب دیده قرارمی دهد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر بنی هاشمی مدیر گروه گوش حلق بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اعمال جراحی اطراف حدقه چشم ، قاعده جمجمه ، پولیپها و بسیاری جراحی های دیگر با استفاده از این دستگاه با احتمال کوچکترین خطا انجام می شود.
وی افزود: این دستگاه درواقع تکمیل کننده دستگاه آندوسکوپی  درجراحی های حساس اطراف چشم و جمجمه است.
جراحی های سینوس بوی‍ژه نزدیک اعصاب بینایی چشم ، عروق مغزی و در قاعده جمجمه تاکنون تنها با دستگاه آندوسکوپ انجام می شد که به دلیل نداشتن دید کامل جراح به بافت های حیاتی مجاور و بسیار حساس در مسیرحرکت ابزار آندوسکوپی می توانست عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد.  
مهندس محقق یکی از طراحان و برنامه نویسان این دستگاه هم گفت : این دستگاه از خارج از کشور وارد می شد .
وی قیمت یک چهارم برابری دستگاه جراحی ساخت داخل را نسبت به نمونه خارجی و مهمتر از آن پشتیبانی داخلی این سیستم جراحی را از مهمترین مزایای ساخت دستگاه اعلام کرد.
 این دستگاه که عملکردی شبیه به GPS یا مسیر یاب جهانی دارد برای اولین بار بعد از تهران برای جراحی سینوس در بیمارستان خلیلی شیراز به کارگرفته شد.
دستگاه نویگیشن توسط مهندسان توانمند مرکز تحقیقات دانشگاه تهران ساخته شده است که به زودی به خارج از کشور هم صادر می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.