جریانات سیاسی در تشکیل احزاب فراگیر به دنبال سهم‌خواهی نباشند

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: سهم‌خواهی اشخاص از احزاب از جمله نکات منفی است که باید مدنظر جریانات سیاسی قرار گیرد تا در صورت شکل‌گیری احزاب فراگیر، شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم بلکه باید به دنبال افزایش قابلیت احزاب در برنامه‌های حاکمیتی برای دوره چهار ساله آینده باشیم.

“‌حسن لاسجردی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تشکیل احزاب فراگیر از سوی جریان‌های سیاسی در کشور اظهار داشت: در شرایط کنونی فضای روانی برای شکل‌گیری احزاب در میان مردم و جامعه فراهم نیست اما جریان‌های سیاسی آمادگی لازم را برای تشکیل احزاب ضابطه‌مند و قانونمند در کشور دارند.  
 
وی با بیان اینکه جامعه در هر زمان و شرایط رفتار حزبی دارد، گفت: جامعه ما در کنار رفتار حزبی، فاقد تشکل‌های حزبی است لذا این تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها برای اتخاذ تصمیمات منطقی و قانونی تاثیرگذار بوده و متاسفانه سبب افزایش هزینه‌های کلان در امر حکومتداری شده است.  
 
عضو حزب موتلفه اسلامی به فعالیت بعضی از گروه‌های باسابقه در تشکیل احزاب فراگیر اشاره و تصریح کرد: قدرت پاسخگویی، گردش صحیح قدرت، اثبات وجود و حضور احزاب بزرگ در جامعه از جمله نتایج قابل قبول تشکیل حزب فراگیر است و در کنار این مزایا، جامعه از سردرگمی عدم وجود حزب در کشور خارج می‌شود.  
 
لاسجردی ادامه داد: در صورت تشکیل احزاب فراگیر باید شاهد رقابت‌های حزبی باشیم که در این صورت منافع آن بسیار بیشتر از معایبش خواهد بود.  
 
وی با بیان اینکه جامعه جهانی تعریف مشخصی از احزاب دارد، افزود: اگر بخواهیم کارکردهای حزبی را در جامعه خود مشخص کنیم، باز هم نمی‌توانیم از تعریف مصرح احزاب جهانی دور بمانیم به همین خاطر احزاب باید در تنظیم و تدوین مرامنامه خود به ملاحظات داخلی و بین‌المللی و همچنین اصل نظام توجه داشته باشند تا در ادامه راه به مشکل برنخورند.  
 
عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: سهم‌خواهی اشخاص از احزاب از جمله نکات منفی است که باید مدنظر جریانات سیاسی قرار گیرد تا در صورت شکل‌گیری احزاب فراگیر شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم بلکه باید به دنبال افزایش قابلیت احزاب در برنامه‌های حاکمیتی برای دوره چهار ساله باشیم.  
 
لاسجردی با بیان اینکه به تشکیل احزاب فراگیر در آینده نزدیک خوشبین نیستم، خاطرنشان کرد: آموزش حزبی در ارکان مختلف جامعه و اقناع افکار عمومی از جمله مسائلی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تشکیل احزاب کارآمد در جامعه باشیم که خود این مسئله منوط به تقویت اراده‌ها است، زمان در این میان مسئله‌ بسیار مهمی نخواهد بود چرا که ما باید بیش از این بتوانیم بسترهای لازم را برای تشکیل احزاب در جامعه فراهم کنیم. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.