جریمه ۵۰ میلیون دلاری توییتر به سبب انتشار یافتن پست‌های ضدیهودی

۱فروردین ۱۳،

اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه دادخواستی تازه را علیه توییتر در دادگاهی در پاریس مطرح کرده که این شبکه اجتماعی را به سبب انتشار یافتن پست‌های ضدیهودی به پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه، محکوم می‌کند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شبکه «راشاتودی» اعلام کرد: اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه در دادخواستی تازه علیه پایگاه اینترنتی توییتر که هفته قبل مطرح شده، خواستار پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری از جانب این شبکه اجتماعی به سبب انتشار یافتن پست‌های ضدیهودی شده است.

بنا بر این گزارش، این اتحادیه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ پرونده‌ای را علیه شبکه اجتماعی توییتر در دادگاه به جریان انداخت و از این پایگاه اینترنتی خواست تا هویت واقعی نویسندگان پست‌های ضدیهودی را فاش کند.

به دنبال این جریان، دادگاه پاریس نیز در ماه ژانویه حکمی را صادر کرد که به سبب آن، توییتر ملزم می‌شد تا هر چه سریع‌تر اسامی نویسندگان این پست‌ها را معرفی کند.

اما توییتر این حکم را نادیده گرفت و اعلام کرد که در حال بازبینی تصمیم دادگاه در زمان انتشار یافتن این حکم است.

در حکمی که در ژانویه امسال صادر شده بود به توییتر ۱۵ روز فرصت داده شد تا اسامی را تسلیم کند و یا اینکه درخواست تجدید نظر ارائه کند. بر اساس این حکم،‌ توییتر با هر یک روز تأخیر در تسلیم این اسامی به پرداخت یکهزار یورو جریمه می شد.

این حکم هنوز اجرایی نشده بود تا اینکه هفته قبل دادخواست تازهی علیه توییتر مطرح شد که وی را به پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه می‌کند.

بنابراین گزارش، دولت فرانسه اعلام کرده که بر اساس قانون اساسی این کشور، توییتر با انتشار یافتن چنین پست‌هایی قانون را نقض کرده است اما مقامات توییتر اعلام کرده‌اند از آنجایی که این پایگاه اینترنتی از آمریکا اداره می‌شود و قانون اساسی آمریکا نیز صراحتا به آزادی بیان تأکید دارد، هیچ قانونی نقض نشده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.