جریمه ۱۱ میلیاردی برای قاچاقچیان پوشاک

مدیر کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: ماموران نیروی انتظامی استان یزد طی بازرسی های خود مقادیری کالای قاچاق شامل انواع پوشاک خارجی را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرابیان افزود: در راستای شکایت گمرک پرونده ای در این خصوص تشکیل و پس از طی مراحل قانونی تخلف انتسابی محرز شناخته شد متخلفین علاوه بر ضبط کالا به پرداخت سنگین ۱۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم که این جریمه معادل دو برابر ارزش ریالی کالای کشف شده است.

جریمه قاچاقچیان مواد خوراکی خارجی
وی در بخش دیگری تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت کالای خارجی به کشور ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی استان فارس طی بازرسی های خود مقادیری کالای قاچاق شامل انواع مواد خوراکی خارجی کشف و پرونده ای در این خصوص تشکیل گردید.
وی در ادامه اذعان کرد: پرونده های فوق پس از سیر مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و شعب قاچاق کالای استان ارجاع و در این خصوص با توجه به ادله کافی در پرونده ها تخلف انتسابی محرز شناخته و متخلفین با توجه به ضبط کالا به پرداخت جریمه نقدی معادل ۵۱۵ میلیون ریال محکوم شدند.

جریمه گرانفروشان و مقابله با عرضه کالای قاچاق
مدیر کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی کشور خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شکایت مبنی بر گرانفروشی و عرضه کالای قاچاق از سوی چند واحد صنفی پرونده هایی در این رابطه تشکیل و پس از انجام تحقیقات لازم و سیر مراحل قانونی جهت رسیدگی به پرونده واحدهای متخلف به پرداخت جریمه ۱۰۴ میلیونی در حق صندوق دولت و شکات محکوم گردید./ا


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.