جریمه ۶۵ هزار خودرو به سبب ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد

۱۵م دیماه ،

جریمه ۶۵ هزار خودرو به سبب ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد

رئیس پلیس راهور تهران از اعمال قانون ۶۵ هزار خودروی غیر مجاز در طرح زوج و فرد سراسری پایتخت خبر داد و گفت: طرح های ویژه کاهش آلودگی هوای پایتخت از جمله طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا قاطعانه اجرا می‌شود.

به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی اظهار داشت: همزمان با افزایش تشدید آلودگی هوا در پایتخت طرح سراسری زوج و فرد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران اجرا شد که در پی آن ۶۵ هزار خودرو از سوی پلیس اعمال قانون شده و ۳۰۰ هزار خودرو نیز از سوی ماموران ارشاد و بلافاصله از محدوده خارج شدند.

وی ادامه داد: طرح زوج و فرد در روزهای شنبه و یکشنبه نیز از درب منازل اجرا می گردد و با استقرار ماموران در ۷۵۰ نقطه شهر با خودروهای متخلف قاطعانه برخورد می گردد. با توجه به تذکرها و اطلاع رسانی ها از فردا ماموران خودروهای متخلفی را که وارد این محدوده شوند اعمال قانون می کنند.

رحیمی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه محدوده زوج و فرد جزو محدوده طرح ترافیک است و تنها خودروهای دارای آرم طرح ترافیک و مجاز می توانند در این محدوده تردد کنند. همچنین با تقویت تیم های پیاده و موتوری بعضی معابر کور ورودی این نقاط نیز پس از شناسایی، پوشش داده می گردد.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه از ابتدای دیماه ۳۵۰۰ خودرو دودزا و فاقد معاینه فنی اعمال قانون و توقیف شده اند، گفت: ماموران در طرح کاهش آلودگی هوای پایتخت بدون اغماض با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می کنند و خودروهای دودزا از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند. همچنین با توجه به ظرفیت خالی مراکز معاینه فنی به رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی پیشنهاد می کنیم قبل از برخورد قانونی پلیس برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

رحیمی افزود: ادارات به راحتی می توانند با احیاء سرویس از بروز ترافیک و آلودگی جلوگیری کنند. ما به دنبال احیا سرویس ادارات هستیم و از ادارات می خواهیم از سرویسهای به روز و اتوبوسهای تازه استفاده کنند.

جمعه ۱۵ دى   ۱۳:۸

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.