جزئیاتی جدید از تحقیق و تفحص از استانداری تهران

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

جزئیاتی جدید از تحقیق و تفحص از استانداری تهران

ایران > حقوقی‌ و قضایی – ممتازنیوز:
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران از تشکیل پرونده برای برخی از مدیران سابق این استانداری به دلیل تخلفاتشان در دیوان محاسبات خبر داد.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به نتیجه کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران اظهار داشت: نتایج تحقیق و تفحص از استانداری تهران در دوره دولت دهم که از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده بود به جمع بندی نهایی رسیده است و ماه آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی درباره مراحل بررسی این تحقیق و تفحص گفت: مسئله اول پیگیری پروژه‌های مصوب سفر‌های استانی است که بسیاری از این پروژه‌ها یا به نتیجه نرسیده و یا اینکه به صورت نیمه‌کاره متوقف شده‌اند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران افزود: محور دوم برپایه عملکرد مالی استانداری است چرا که در سطح استان تهران اعتبارات میان شهرستان‌های پرجمعیت و کم‌جمعیت باید با یک توازن خاص توزیع شود که متأسفانه در استانداری تهران چنین اتفاقی نیفتاده است.

گروسی با اشاره به محور سوم این تحقیق و تفحص اضافه کرد: جذب نیرو در استانداری‌ها که چارچوب استخدام آن مشخص نیست و همچنین موضوع انتصاب مدیران شهری و بخشی که واکنش‌های بسیاری را برانگیخته نیز از محورهای این تحقیق و تفحص است، زیرا افرادی در این سمت منصوب می‌شوند که تجربه کافی نداشته و در مواقع حساس کار را رها می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان و مدیران متخلف به قوه قضایه معرفی خواهند شد یا خیر اظهار داشت: مدیران و مسئولانی که پس از جمع بندی نهایی تحقیق و تفحص تخلفاتی داشته باشند به قوه قضایئه معرفی خواهند شد تا در مراجع قضایی تخلفات آنها پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برخی از مدیران سابق استانداری به دلیل تخلفاتی که داشتند در دیوان محاسبات پرونده‌هایی تشکیل شده است که جزئیات آن را پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس اعلام خواهیم کرد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.