جزئیات تازه درباره فردی که در بند انفرادی زندان گوانتانامو جان سپرد

به گزارش ایرنا، لطیف که به اعتراف زندانبانان از ناراحتی روانی رنج می برد و مدتی تحت درمان بود، نهمین مسلمانی است که در زندان جهنمی گوانتانامو و تحت نظر نیروی دریایی آمریکا جان سپرده است.

به ادعای زندانبانان، دو نفر از قربانیان قبلی به مرگ طبیعی و به علت بیماری جان سپرده و شش نفر بعدی خودکشی کرده اند و لطیف نهمین قربانی است که بیش از ۱۰ سال در گوانتانامو زندانی بود.

عدنان لطیف در کمپ سی زندان گونتانامو نگهداری می شد که بخش انفرادی زندان برای تنبیه انضباطی زندانیانی است که متهم به سرپیچی از قوانین هستند.

به گفته مقامات زندان، لطیف به دفعات اعتصاب غذا کرده و بار آخر به دلیل پرتاب بسته ای محتوی مانده غذا و فضولات مایع انسانی به سوی نگهبانان زندان، به منظور تنبیه به بند انفرادی کمپ سی گوانتانامو تبعید شده است.

به گفته ˈدیوید رمسˈ وکیل وی، لطیف هیچگاه جرم خود و دلائل زندانی شدنش را نپذیرفت و در برابر شرایط زندان مقاومت می کرد.

وی در سال ۱۹۹۴ در یک تصادف از ناحیه سر مجروح شده و از این بابت نیز رنج می کشید و در اوت سال ۲۰۰۱ نیز برای درمان به افغانستان رفته بود که بازداشت شد.

مرزبانان پاکستانی در اواخر سال ۲۰۰۱ در نزدیکی مرز، او را دستگیر کرده و به مقامات آمریکایی تحویل دادند. وی از اولین زندانیان گوانتانامو بود.

گفته می شود لطیف یک بار تبرئه شد، ولی به بهانه ناامنی ها در یمن، مقامات زندان از آزادی وی خودداری کرده بودند.

به رغم ادعای ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا، برای بستن این زندان، هنوز ۱۷۰ اسیر در زندان گوانتانامو در بازداشت بسر می برند. مقامات آمریکایی استدلال می کنند به رغم درخواست آمریکا، هنوز هیچ کشوری داوطلب نگهداری از باقیمانده زندانیان گوانتانامو نیست.

اروپام**۱۵۰۰**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.