جزئیات توافقات نفتی ایران و عراق/ صادرات روزانه ۴ میلیون بشکه فرآورده

۱فروردین ۱۳،

براساس توافق نفتی اخیر ایران، روزانه از طریق دریا ۴ میلیون بشکه انواع فرآورده‌های نفتی را از پالایشگاه بندرعباس به عراق صادر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، اواخر سال قبل وزیر نفت به همراه چند تن از مسئولان صنعت نفت به عراق سفر کردند که در جریان این سفر قرار داد احداث خط لوله صادرات گاز به امضای دو طرف رسید.

براساس این گزارش یکی از مباحث مورد توافق بین وزیر نفت ایران و وزیر نفت کشور عراق صادرات انواع فرآورده نفتی به این کشور است که براساس توافق صورت گرفته ایران باید روزانه بین دو تا چهار میلیون لیتر از پالایشگاه بندرعباس انواع فرآورده نفتی را از طریق دریا و به وسیله کشتی به عراق صادر کند.

براین اساس باید گفت ایران برای صادرات انواع فرآورده نفتی به عراق از طریق جاده تا پایان فروردبن ماه جاری قرارداد دارد که به نقل از علیرضا ضیغمی این قرارداد می تواند تمدید شود و فرآورده های نفتی از طریق نفتکش های جاده پیما به عراق صادر شود.

این گزارش اضافه می کند براساس توافق های صورت گرفته بین مسئولان ایرانی و عراقی جایگاه های سوخت سی ان جی برای عراقی ها احداث شود.

همچنین در جریان سفر به بغداد دربارهٔ آموزش اچ اس ای مورد نیاز پالایشگاه های نفتی و صنایع بالا دست صنعت نفت عراق توافق هایی صورت گرفته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.