جزئیات حذف کدبین شهری و افزایش آبونمان تلفن ثابت و تغییرات تعرفه سیم کارت های دائمی همراه اول

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس تصمیم هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و در چارچوب مصوبه دولت دهم، از امروز عملیات اجرایی طرح هم کد سازی داخل استانی تلفن ثابت در سراسر کشور آغاز و به تدریج به پایان می رسد، همچنین یکسان سازی تعرفه سیمکارتهای دائمی همراه اول از امشب اعمال می گردد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اجرای این طرح، تعداد کدهای بین شهری از حدود ۲۵۰۰ به ۳۱ کد بین استانی کاهش می یابد و تعرفه کلیه مکالمات داخل استانی به صورت شهری محاسبه، که این امر سبب کاهش هزینه مشترکان می گردد. به عنوان مثال، هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (دو شهر نزدیک) از ۲۱۴ ریال به ۲۶ ریال و از زابل به چابهار (دو شهر دور) از ۶۷۰ ریال به ۲۶ ریال کاهش می یابد.
 
نحوه جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات
بدنبال هماهنگی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به منظور جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات بابت حــذف کدهای بین شهری، ماهیانه مبلغ ۹۰۰ تومان از مشترکین به شرط اجرای طرح هم کدی دریافت می گردد.
 
هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اوّل دائمی حذف شد
شرکت مخابرات ایران در اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از امشب هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اول دائمی را حذف و تعرفه یکسان را در سراسر کشور اعمال می کند.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، هزینه یک دقیقه مکالمه همراه اول دائمی بــــه همراه اول دائمی و اعتباری (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت، به صورت یکسان در تمام کشور ۵۹۹ ریال تعیین و از ساعت ۲۴ امشب اعمال می گردد.
 
بدین ترتیب مشترکان سیمکارتهای دائمی شرکت ارتباطات سیار ایران از مزایای زیر برای مکالمات داخل اپراتوری (همراه اول و تلفن ثابت) بهره مند می شوند:
۱- حذف دو پالس هزینه جابجایی حدود ۹۰ ریال در دقیقه
۲- کاهش ۲۷ درصدی هزینه مکالمات بین شهری
۳- تماس با ۸۷ میلیون مشترک همراه اوّل و تلفن ثابت در سراسر ایران با یک تعرفه
در این گزارش، تعرفه هر دقیقه مکالمه برون اپراتوری مشترکین دائمی همراه اول (مکالمه با مشترکین اپراتورهای رایتل و ایرانسل)، ۶۲۵ ریال اعلام شده است.
 
در بخش پایانی این گزارش، خاطر نشان شده است که زمان و تعرفه یکسان سازی سیم کارت های اعتباری همراه اول، به زودی اعلام می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.