جزئیات ساخت «ناوشکن رادارگریز سهند»

جنس به کار گرفته شده در سازه ناوشکن سهند، یک جنس بخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و به زودی، این ناوشکن با نصب تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاعی مدرن و به‌روز، آماده انجام ماموریت‌های محوله خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز، سازه اصلی جدید‌ترین ناوشکن ساخت داخل با نام «سهند» با دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در آبهای جنوبی کشور و در بندر‌عباس به آب اندازی شد.

کار ساخت این ناوشکن که دومین شناور از کلاس جماران است از مهرماه سال گذشته در کارخانجات نیروی دریایی ارتش آغاز شد و در مدت‌زمان کمتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد یعنی ۹ ماه، سازه اصلی این شناور ساخته و آماده نصب تجهیزات بر روی آن است که این تجهیزات در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

جنس به کار گرفته شده برای سازه این شناور یک جنس بخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و به زودی، این ناوشکن با نصب تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاعی مدرن و به‌روز، آماده انجام ماموریت‌های محوله خواهد شد.

بنابراین گزارش ساخت ناوشکن سهند به لحاظ زمانی یک پنجم زمان ساخت ناوشکن جماران طول کشیده است.

این ناوشکن یکی از سلسه ناوشکن‌های در دست ساخت نیروی دریایی اتش است که با ساخت آنها، توان دریایی ارتش به میزان چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

این شناور به یاد ناوشکن ایرانی که درسال ۶۷ با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس درگیر شد،‌ «سهند » نام گرفته است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.