جزئیات سفر به عمیق‌ترین نقطه زمین +تصاویر

۰۵خردادماه،

این سفر پس از چندین سال تحقیق، برنامه ریزی و آماده سازی انجام شد و «کامرون» ۵۷ ساله در ماه مارس ۲۰۱۲ راهی منطقه ماریا ترنچ شد.

ممتازنیوز: مجله نشنال جئوگرافیک، گزارش و تصاویری از سفر دیدنی «جیمز کامرون» به منطقه «ماریا ترنچ» در اقیانوس آرام را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه «ماریا ترنچ» به عنوان عمیق ترین نقطه روی زمین در عمق ۱۱٫۲۶ کیلومتری اقیانوس آرام قرار داشته و از قله اورست نیز بلندتر (عمیق تر) است.

«جیمز کامرون»، کارگردان سرشناس آمریکایی سال ۲۰۱۲ میلادی با سفر انفرادی به عمق منطقه ماریا ترنچ در اقیانوس آرام، رکورد تازهی به نام خود ثبت کرد که جزئیات و تصاویر این سفر در تازهترین شماره مجله نشنال جئوگرافیک انتشار یافته است.

این سفر پس از چندین سال تحقیق، برنامه ریزی و آماده سازی انجام شد و «کامرون» ۵۷ ساله در ماه مارس ۲۰۱۲ راهی منطقه ماریا ترنچ شد.

این رکوردشکنی با استفاده از یک شناور توپی شکل سبز رنگ یک متری انجام شد. «کامرون» حضور در این شناور کوچک را مانند قرار گرفتن گردو داخل پوسته توصیف می کند که در عین ترسناک بودن، کوچک و آرامش بخش بود.

در طول سفر به عمق ۱۱ کیلومتری اقیانوس آرام، این کارگردان اقدام به تهیه تصاویر سه بعدی از محیط کرد که به سبب تیرگی عمق، چندان با کیفیت نیستند.

«کامرون» علاوه بر ثبت رکورد سفر به تنهایی به عمق منطقه ماریا ترنچ، سه ساعت در این عمق به سر برد که ۲۰ دقیقه بیشتر از رکورد «دان والشی» و «ژان پیکارد» است که ۵۲ سال قبل به این منطقه سفر کردند. 


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.