جزئیات مذاکره وزارت کار و خارجه/ تدوین بسته ۹۱ اعزام نیروی کار به خارج

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از جدیدترین برنامه ریزی ها برای تدوین طرح اعزام نیروی کار به خارج کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه نشست ها و مذاکراتی با وزارت امور خارجه در جریان است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: قرار است در قالب مذاکرات و گفتگوهایی با وزارت امور خارجه در مورد کشورهای جدید هدف برای اعزام نیروی متقاضی کار در سال جاری، توافق شود و در این بخش جمع بندی هایی صورت پذیرد.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه بزودی برنامه های جدید اعزام نیروی کار به خارج کشور در سال ۹۱ پس از جمع بندی با وزارت امور خارجه اعلام می شود، خاطر نشان کرد: در مرحله بعد لازم است تا نیازهای خارجی و کشورهای نیروپذیر مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با آمار اعزام حدود ۳ هزار نفر کارجو به خارج در سال ۹۰، تاکید کرد: آن آمار صرفا عملکرد کاریابی ها در اعزام کارجویان به خارج کشور بوده است که از سوی بخش خصوصی ارائه شده بود.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد اعزام های به خارج کشور در سال گذشته آمار بالاتری بوده است و حداقل می توان گفت برنامه ۵ هزار نفری محقق شده است.

به گفته فروزان مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تجمیع برنامه اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی و همچنین فراهم شدن امکان ارائه برنامه های حمایتی به دنبال ایجاد مجرایی واحد برای دنبال کردن بحث اعزام ها است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هم اکنون علاوه بر کاریابی ها، دستگاه های مختلفی راسا اقدام به تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در پروژه های خارجی می کنند و بخشی از اعزام نیروی کار نیز از این طریق صورت می گیرد.

وی همچنین به اعزام گروهی دیگر از متقاضیان کار در خارج کشور از طریق دفاتر مهاجرتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فقط آمار اعزام های صورت گرفته از طریق دفاتر کاریابی خارجی ثبت می شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.