جزئیات مرگ مشکوک عمر سلیمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاهرام ، “حسین کمال” مدیر دفتر عمر سلیمان معاون حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع در روزهای انقلاب مردم مصر، هرگونه مرگ مشکوک وی را تکذیب کرد.

وی افزود: وضع جسمانی عمر سلیمان از سه ماه قبل به علت ناراحتی اش از حوادث کشور وخیم شده بود و به علت افسردگی که وی به آن مبتلا شده بود تمایلی به غذا خوردن نداشت که این موضع سبب تحلیل رفتن قوای بدنی وی شده بود.

کمال بیان کرد: در نتیجه عملکرد ضعیف قلب، کلیه های وی دچار نارسایی شدند و آب به درون ریه های وی رفته بود. پس از آن عمر سلیمان برای خالی کردن آب از ریه های خود به آلمان رفت و وضعش اندکی بهبود پیدا کرد و وی به دبی رفت.

وی افزود: در دبی مجددا وضعیت قبلی برایش تکرار و به شکل خوبی معالجه شد و برای درمان بهتر مشکل به کلیولند آمریکا رفت که در آنجا نیز بیماری اصلی وی ضعف عضله قلب تشخیص داده شد که پزشکان امکان معالجه آن با دارو  و جراحی را ممکن دانسته بودند.

کمال بیان کرد: آخرین تماس من با عمر سلیمان روز چهارشنبه ۱۸ جولای بود که حال وی بسیار خوب بود، زیرا آب درون ریه های  وی به خوبی تخلیه شده بود، خوب خوابیده بود و با صدای گرم با من سخن می گفت، اما در ساعت چهار و نیم بامداد پنجشنبه درگذشت.

از سوی دیگر “پاتریک ونتریل” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مرگ عمر سلیمان گفت: معاون رئیس جمهوری و رئیس دستگاه اطلاعاتی سابق مصر شریک دراز مدت آمریکا بود.

خاطر نشان می شود در پی مرگ مشکوک عمر سلیمان در آمریکا، طرفداران وی، آمریکا را به کشتن سلیمان متهم کردند و در این زمینه از تصمیم خود برای برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در قاهره خبر دادند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.