جزئیات نشست محرمانه آسانژ و رئیس گوگل افشا شد

۳۱فروردین۱۳،

 

سایت ویکی لیکس جزئیات نشست محرمانه جولیان آسانژو اریک اشمیث مدیر عامل گوگل را افشا کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از ویکی لیکس، این نشست ۵ ساعته در ژوئن سال ۲۰۱۱ با حضور این دو نفر و همین طور Jared Cohen برگزار شده که در آن زمان مشاور هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا بوده است.
 
کوهن در زمینه نگارش کتابی به نام عصر دیجیتال تازه نیز با اشمیث همکاری کرده است. کتاب یاد شده قرار است هفته آینده منتشر شود.
 
در زمان انجام این گفت‌وگو آسانژ در نورتفولک انگلستان به سر می‌برده است.
 
وی هنوز هم در سفارت اکوادور در این کشور پناهنده است. دولت انگلیس استرداد وی به سوند به سبب اتهام تجاوز جنسی در این کشور مورد تایید قرار داده است.
 
در جریان این گفت‌وگو آسانژ در مورد روند کاری ویکی لیکس و همین طور ضعف های امنیتی دنیای رایانه توضیحاتی داده که سبب شده از میزان فعالیت پایگاه اینترنتی ویکی لیکس کاسته شود.
 
به گفته آسانژ سیستم مورد استفاده برای صدور گواهی های SSL دارای نقص‌هایی است و هکرها می‌توانند با نفوذ به پایگاه اینترنتی های شرکت های صادرکننده گواهی های دیجیتال برای خود گواهی های تقلبی تولید کنند و امنیت وب پایگاه اینترنتی هایی مانند ویکی لیکس را به خطر بیندازند.
 
یکی از نکات جالب این مکالمه آن است که اشمیث از آسانژ می‌خواهد راهی برای برقراری ارتباط با کارکنان ویکی لیکس پیشنهاد کند.
 
آسانژ نیز در پاسخ مکالمه رو در رو را پیشنهاد می‌دهد، زیرا از نظر وی ایمیل چیز خطرناکی است.
 
وی می‌افزاید: استفاده از ایمیل رمزگذاری شده خطرناک تر هم هست، زیرا همیشه در معرض حملات جدی است.
 
آسانژ همچنین از اینکه تلفن های رمزگذاری شده در همه کشورها وجود ندارند، اظهار نارضایتی کرده است.
 
وی در بخش دیگری از این مکالمه به تلاش ماموران سرویس اطلاعاتی انگلیس برای جلب همکاری یکی از کارکنان پایگاه اینترنتی ویکی لیکس اشاره کرده است، اما پاسخ این فرد به مامور اطلاعاتی این بوده است: به امید دیدار. شرمنده رفیق!

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.