جزئیات پیشنهادات اقتصادی نمایندگان مجلس به دولت در جلسه غیر علنی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به برگزاری جلسه غیر علنی مجلس با مسئولان اقتصادی دولت که از صبح امروز چهارشنبه آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است ، اظهار داشت: در این جلسه بر تعامل دولت و مجلس برای حل مسائل روز اقتصادی کشور تاکید شد.

وی گفت: نمایندگان در بیان نقطه نظرات خود علاوه بر بیان علل نواسانات بازار راهکارهایی برای حل مشکل ارائه کردند.

وی گفت: یکی از پیشنهادهای ارائه شده این بود که اجرای بودجه ۹۱، اولویت بندی شود به این معنا که آن مواردی که در بازار و تولید منجر به بهبود اوضاع می شود در اولویت قرار گیرد. همچنین پیشنهاد شد نشست های دولت با بخش خصوصی و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات تولید احیا شود و سیاست های کلی اصل ۴۴ کامل اجرایی گردد.

این نماینده خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگر این بود که قانون هدفمندی یارانه ها به طوری بازنگری شود که سهم تولید از هدفمندی افزایش یابد همچنین تلاش شود در بازار مصرف ثبات ایجاد شود، بطوریکه دستگاه های متولی برای تامین نهاده های مورد نیاز تولید و اقلام مصرفی از جمله نان، شیر، گوشت قرمز و مرغ مدیریت لازم را داشته باشند و از تزریق هیجان به بازار مصرف خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه از مدیران اجرایی انتقاد شد که چرا زمانی که روند اقتصاد کشور را دیده اند پیش بینی های لازم را نداشتند به عنوان مثال چرا زمانی که قیمت نهاده ها افزایش یافت تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها نکردند. نمایندگان معتقد بودند دولت باید همزمان با افزایش نهاده ها سناریوهای متعددی را طراحی می کرد که این اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: نمایندگان در سخنان خود معتقد بودند دولت و دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای قرار گرفتن در چنین شرایطی را نداشتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.