جزئیات پیشنهاد ایران برای حل بحران سوریه در نشست قاهره

ایران > سیاست‌خارجی– وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در نشست چهارجانبه قاهره به مصر رفته بود در این اجلاس نقشه راه پیشنهادی تهران برای برون‌رفت از بحران سوریه را تشریح کرد.

اعلام توقف درگیری و خشونت به‌طور همزمان توسط طرفین، تأکید بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران بدون دخالت خارجی، توقف حمایت‌های مالی، نظامی و آموزشی از گروه‌های مسلح، آغاز گفت‌وگو میان دولت سوریه و معارضان، تشکیل کمیته آشتی ملی با مشارکت همه جریانات و گروه‌ها، اعزام ناظران از چهار کشور جهت نظارت بر روند توقف خشونت و انجام گفت‌وگوها، پیشنهادهایی بود که نماینده کشورمان در مصر برای حل بحران سوریه ارائه کرد.

نشست چهارجانبه قاهره قرار بود با حضور وزیران خارجه چهار کشور برگزار شود اما وزیر خارجه عربستان غایب این نشست بود که دلیل آن شرایط نامساعد جسمانی وی اعلام شد. پیشنهاد برگزاری اجلاس چهارجانبه برای حل بحران سوریه توسط محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر در اجلاس چندی پیش مکه مطرح شد. ایران پیشنهاد داده است که عراق و ونزوئلا نیز به جمع این چهار کشور اضافه شوند. صالحی با محمد کامل عمرو، همتای مصری خود و محمد مرسی، رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کرد و بر آمادگی ایران برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تأکید کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.