جزییات همه بیمه‌های دانشجویی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

جزییات همه بیمه‌های دانشجویی

معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم جزییات تمامی بیمه‌هایی که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند را تشریح کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی ، با بیان اینکه سه نوع بیمه دانشجویی وجود دارد، گفت: مورد اول بیمه حوادث است که اجباری است و هر سال دانشجویان با پرداخت مبلغی جزئی که برای امسال ۲۰۰۰ تومان است، بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند، اظهار کرد: هر دانشجویی که از طریق دیگری بیمه نباشد، می‌تواند از طریق صندوق رفاه دانشجویان و بر اساس تفاهم‌نامه با بیمه خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد.

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم دربارهٔ هزینه برخورداری از این نوع بیمه، تصریح کرد: در صورتی دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه‌های دولتی باشد، ۵۰ درصد حق بیمه را صندوق رفاه و ۵۰ درصد دیگر را خود دانشجو پرداخت می‌کند که صندوق رفاه حق بیمه را پرداخت کرده و ۵۰ درصد را به صورت وام در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

صدیقی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های دیگر باید هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تحت پوشش این نوع بیمه قرار گیرند، دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه بیمه تکمیلی دانشجویی حدود دو سال است که راه‌اندازی شده، گفت: اگر دانشجویی از طریق دیگری بیمه تکمیلی نباشد، می‌تواند از طریق صندوق رفاه بیمه تکمیلی شود که پرداخت حق بیمه تکمیلی به طور کامل به عهده خود دانشجوست.

رییس سازمان دانشجویان با بیان اینکه بیمه درمانی و تکمیلی برای دانشجویان به صورت اختیاری است، تصریح کرد: محدودیتی در تعداد دانشجویان بیمه شونده نداریم و هر دانشجویی که به ما مراجعه کند، می‌تواند طبق ضوابط بیمه شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه سلامت برای دانشجویان از بهمن ماه، گفت: همه دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد در ترم آینده و همچنین استفاده از خوابگاه و تسهیلات صندوق رفاه باید بیمه سلامت داشته باشند.

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم دربارهٔ جزئیات بیمه سلامت دانشجویان، اظهار کرد: براساس تفاهمنامه منعقده دانشجویان تنها ۱۵ درصد از کل سهم بیمه را پرداخت می‌کنند که حدود ماهیانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و سالیانه کمتر از ۳۰ هزار تومان است، اما با این وجود اگر حتی دانشجویی این مقدار را هم نداشته باشد ما در قالب وام به او می‌پردازیم.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.