جشنواره”نواها و آواها” لغو گردید/ موسیقی “شب دهم” بار دیگر شنیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، خانه موسیقی در نظر دارد سومین دوره معرفی کتاب برتر موسیقی را در سال جاری برگزار کند. از همین رو کلیه نویسندگان،پژوهشگران و ناشران می توانند آثار مکتوب حوزه موسیقی خود را که از ابتدای سال ۱۳۹۰الی تیرماه به چاپ رسیده است به دبیرخانه جشن ارسال کنند. 

کتاب هایی که می توانند دراین داوری شرکت کنند شامل کتاب های آموزشی،علمی- پژوهشی و ترجمه است. کتاب های ارسالی دراین سه شاخه باید کتاب های منتشر شده از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا تیرماه سال باشد.

جشنواره”نواها و آواها”لغو شد

– خبردیگر اینکه جشنواره “نواها و آواها” به دلیل عدم تصویب بودجه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد. کامران همت‌پوردبیر این جشنواره گفت که این برنامه قرار بود هفته اول ماه مبارک رمضان با شرکت گروه‌های موسیقی نواحی ایران برگزار شود که از سوی دفتر موسیقی به هفته دوم ماه موکول شد، اما اکنون خبر لغو این جشنواره را به من داده‌اند.

این جشنواره قرار بود به مدت ۱۴ شب در تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازد و گروه‌هایی از خراسان شمالی و جنوبی‌، گرگان‌، آذربایجان‌، هرمزگان‌، سیستان و بلوچستان‌، کرمانشاه‌، کردستان‌ و… به این جشنواره دعوت شده بودند.

نی انبان ایرانی دریونان خوش درخشید

– همچنین با خبرشدیم محسن شریفیان نوازنده نی انبان به عنوان نماینده ایران درچهارمین جشنواره بین المللی نی انبان در یونان حضور یافت وقطعاتی از موسیقی فلکلور بوشهر را دراین جشنواره اجرا کرد.این جشنواره در جزیره کارپاتوس یونان برگزار شد و علت اینکه این جشنواره در این جزیره برگزار شد این است که ساز نی انبان در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به این معنا که دریونان سه نوع نی انبان با نام های”سایونا”،”گایدا” و “تلوم” رواج دارد و آنچه برای من در این جشنواره حائز اهمیت بود بررسی تطبیقی موسیقی یونان و ایران است.

“شب دهم” در هفته نخست ماه رمضان اجرا شد

– خبرآخراینکه ارکستر موسیقی ملی به رهبری مهمان آرش گوران و آواز علیرضا قربانی در هفته نخست ماه مبارک رمضان در سه شب اجرا شد و رپرتوار موسیقی سریال”شب دهم” را اجرا کرد.

آرش گوران جوانترین رهبر میهمان ارکسترموسیقی ملی ایران اجرای رپرتوار شب دهم درباره تجربه اجرای خود درارکستر موسیقی ملی گفت: حضور نوازندگان باتجربه در کنارنوازندگان جوان فاصله نسل ها را ازبین برده است.اعضای ارکسترملی ازنوازندگانی تشکیل شده که همه از قطبها ی موسیقی ایران هستند واگرکلمه جوان را کناربگذاریم،بیشتر کسانی که در ارکستر موسیقی ملی حضور دارند افراد بسیار توانایی هستند و کارهای آنها کیفیت بالایی دارد که باید با این کیفیت سنجیده شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.