جشنواره بین المللی فیلم مسکو با شناخت بهترین ها پایان یافت

به گزارش ایرنا، هیات داوران سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو، تندیس طلایی این دوره از جشنواره را به فیلم انگلیسی ‘فضولات’ به کارگردانی خانم ‘تینج کریشنای’ اعطا کرد.

‘ادی مارسان’ بازیگر نقش اول فیلم ‘فضولات’ نیز از سوی هیات داوران جشنواره، شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شناخته شد.

هیات داوران سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو همچنین ‘آندری پوشکین’ کارگردان روس فیلم ‘اردو’ را به عنوان بهترین کارگردان این دوره از جشنواره برگزید و جایزه خود را تقدیم وی کرد.

‘رزا خیرولینا’ بازیگر نقش اول فیلم ‘اردو’ نیز از سوی هیات داوران شایسته دریافت عنوان بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره فیلم مسکو شناخته شد.

جایزه ویژه هیات داوران سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو نیز به فیلم مکزیکی ‘مدت قابلیت استفاده’ به کارگردانی خانم ‘کنیا مارکز’ اختصاص یافت.

در آیین اختتامینه این دوره از جشنواره بین المللی فیلم مسکو خانم ‘کاترین دنیوف’ هنرپیشه معروف فرانسوی میهمان ویژه بود و جایزه مکتب سینمایی ‘استانیسلاسکی’ روسیه موسوم به ‘باور دارم’ به وی تعلق گرفت.

‘نیکیتا میخالکوف’ کارگردان و بازیگر سرشناس روسیه و دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو در این آیین گفت: خوشبختانه این دوره از جشنواره نیز همانند سال های قبل با موفقیت کامل برگزار شد و حضور ۶۰ هزار نفری مخاطبان روس در سالن های نمایش نشانگر این امر است.

وی افزود: در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم مسکو در مجموع هشت هزاز و ۵۰۰ نفر میهمان و دعوت شده رسمی داشتیم که حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنان را خبرنگاران تشکیل می دادند.

میخالکوف خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره در مجموع ۲۸۲ عنوان فیلم به نمایش درآمد.

سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو از ۲۱ تا سی ام ماه جاری میلادی در مسکو برگزار شد و از کشورمان فیلم ‘روییدن در باد’ به کارگردانی رهبر قنبری در آن به نمایش درآمد.

جشنواره بین المللی فیلم مسکو در زمره مهم ترین رویدادهای صنعت سینمای جهان است که از اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی در روسیه برگزار می شود.

اروپام/۲۲۴۰**۵۱۸** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.