جشنواره فیلم فجر پلی میان فیلم ها و جامعه /هرگز برای جشنواره فیلم نساخته ام

۹ م دیماه ،

فرزاد موتن کارگردان سینما گفت: جشنواره فیلم فجر پلی میان فیلم ها و جامعه است، گر چه من هیچ گاه برای شرکت در جشنواره ها فیلم نساخته ام.

فرزاد موتمن کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر با عمر ۳۱ ساله اش،‌ همانند برپایی عید می ماند وقتی جشنواره فیلم فجر برگزار می شود فیلم سازان و علاقه مندان دور هم جمع شده و به بحث و گفتگو پیرامون فیلم ها و مسائل سینمایی می پردازند.
 
کارگردان فیلم سینمایی “بیداری” اظهار داشت: برپایی جشنواره فیلم فجر طراوتی خاص به شهر می دهد و با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نیز مقارن است.
 
موتمن اظهار داشت: می توان یکی از ویژگی های بارز جشنواره فیلم فجر را توجه مطبوعات و اهالی رسانه و قلم به فیلم های سینمایی دانست. زیرا فیلم ها در جشنواره فیلم فجر دیده شده و توسط منتقدین و روزنامه نگاران نقد و بررسی می شود این ویژگی مثبت جشنواره فیلم فجر است.
 
این کارگردان ادامه داد: اگر فیلم خوبی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید با بحث های منتقدین و خبرنگاران امکان اکران بهتری برایش پیش خواهد آمد. گر چه باندهای اکران فیلم های سینمایی هیچ گاه با سلیقه منتقدین کار نمی کنند.
 
وی افزود: من هیچ گاه برای شرکت در جشنواره ها فیلم نساخته ام، زیرا معتقدم فیلم ها باید در شرایط طبیعی تولید و اکران شوند و با گذشت زمان خود را نشان دهند.
 
موتمن تصریح کرد: اگر فیلمی خوب باشد بی شک در ذهن مخاطب ماندگار می شود اما وقتی به تدریج از ذهن مخاطب پاک شود، یعنی فیلم ماندگاری نبوده است.
 
این کارگردان به قدمت طولانی جشنواره ها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سالیان قبل جشنواره ها کمی اصولی تر برگزار می شد و جشنواره پلی میان فیلم ها و مخاطب بود و شرایطی فراهم می کرد تا فیلم به جامعه معرفی شود، اما به مرور زمان جشنواره ها تغییر شکل دادند.
 
کارگردان فیلم سینمایی “جعبه موسیقی” افزود: جشنواره هایی چون کن و ونیز تبدیل به یک بازار شدند و جشنواره فیلم فجر نیز اهداف کاملا درستی دارند و سلیقه خود را در جشنواره ها اعمال می کنند.
 
وی در پایان با ابزار خرسندی از برپایی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطر نشان کرد: امیدوارم این دوره نیز به خوبی برگزار شده و محفلی فراهم شده تا اقشار مختلف هنرمندان در آن گرد هم آیند، اما تا مادامی که نگاه از بالا به پایین صورت گیرد به اعتقاد من جشنواره عقب تر از زمان خود خواهد بود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.