جشنواره کودک محل ارتباط سینماگران کودک است

محمدعلی طالبی:

سینماپرس- گروه سینما/ کارگردان فیلم سینمایی «چکمه» گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی جشنواره، ایجاد ارتباط بین اهالی سینمای کودک است، مجال چنین ارتباط و اجتماعی در طول سال فراهم نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری جشنوار کودک، محمدعلی طالبی کارگردان سینمای کودک، درباره برگزاری جشنواره کودک گفت: یکی از ویژگی‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان، برگزاری‌اش در شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان است؛ خوشبختانه این جشنواره سال گذشته – و بعد از چند سال غیبت – دوباره به محل اصلی‌اش بازگشت.

وی در همین راستا و با اشاره به خاطرات مشترک فیلم‌سازان از این شهر ادامه داد: همه اهالی سینما و فیلمسازان کودک، خاطرات بسیار خوبی از برگزاری جشنواره در اصفهان دارند؛ من فکر می‌کنم این علاقه جمعی و خاطرات مشترک، در بهتر برگزار‌شدن جشنواره موثر خواهد بود.

طالبی حضور فیلم‌سازان پیشکسوت را در این جشنواره مهم ارزیابی کرده و تصریح کرد: حضور فیلم‌سازان با تجربه‌های مختلف در زمان برگزاری جشنواره، باعث تعامل و تبادل اطلاعات و دانش می‌شود و همین موضوع سینمای کودک را درگیر رشد و بالندگی می‌کند.

سازنده «تیک تاک» با اشاره به لزوم حمایت مسئولین از فیلم‌سازان با سابقه کودک افزود: فیلمسازان با سابقه این ژانر، سال‌ها با آزمون و خطا به تجربه‌ای رسیده‌اند که می‌تواند برای سینمای ما در شرایط فعلی بسیار مفید باشد؛ الان زمان مناسب برای استفاده از این تجربیات است.

این فیلم‌ساز در بخش پایانی سخنانش ضمن تاکید بر حضور فیلم‌سازان و فیلم‌های مطرح خارجی در جشنواره عنوان کرد: حضور بزرگان سینما در این ژانر و فیلم‌های شاخص کودک خارجی باعث می‌شود مقایسه شکل بگیرد و این مقایسه سبب ارتقاء فعالیت هنری خواهد شد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۶۰۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.