جشن بزرگ میلادکریم اهل بیت(ع)در تاجیکستان برگزار شد

رایزن فرهنگی ایران، حضرت امام حسن مجتبی(ع)را یکی از شاهدان و نقش آفرینان اصلی حوادث مختلف صدر اسلام بخصوص پس از وفات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)تا زمان شهادت ایشان عنوان کرد.

‘محمدحسین امیراردوش’ افزود: هر واقعه ای که در طول این دوره زمانی اتفاق افتاده حضرت امام حسن(ع)در آن نقش داشته و یا خود ایشان در آن نقش آفرین بوده است.

وی با بیان آنکه ایشان بهترین مشاور امام علی(ع) در دوران خلافت بوده است، گفت: هرچند درباره صلح امام حسن(ع)مباحث زیادی مطرح شده اما برای آگاهی از ‘چگونگی و چرایی صلح ایشان’باید کتاب مرحوم شیخ راضی آل یاسین ترجمه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را بخوانید که بهترین کتاب است.

رایزن فرهنگی ایران اضافه کرد: آنچه درباره تلخی صلح امام حسن(ع)با معاویه در این کتاب بیان می شود تلخ تر از زهری بوده که توسط همان خلیفه جگر امام را سوزاند. صلح ایشان با امیر شام در ظاهر به بهانه انتقام خون خلیفه سوم بود اما معاویه تنها در پی بدست آوردن خلافت بود.

وی در همین ارتباط یادآور شد: پذیرش صلح حدیبیه از سوی حضرت محمد مصطفی(ص)پیامبر بزرگ اسلام و قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام خمینی (ره)نیز از جمله صلح هایی بود که پذیرش آنها از سوی آن بزرگواران بسیار سخت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی مدیر گروه فقه دانشگاه امام جعفر صادق(ع)نیز مطالبی درباره سیره امام حسن مجتبی(ع)ارایه کرد و گفت: یکی از مباحث مهم که مورد توجه مستشرقین و تمدن غربی قرار گرفته و در کتاب تاریخ ویل دورانت بصورت مفصل مورد بررسی قرار گرفته، توسعه اسلام با بهره گیری از شمشیر است.

وی این ادعاها را غیرمنصفانه عنوان کرد و افزود: اسلام دین رافت و مهربانی است و پیامبر گرامی اسلام تنها برای مقابله با تحمیل ها و اکراه ها از شمشیر استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی کسی را به زور به اسلام دعوت نکرده است.

آساق**۱۵۵۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۶۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.