جشن تولد بایرن مونیخ درآلیانس آرنا + تصاویر

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

 پیش از بازی خانگی بایرن مونیخ برابر اف سی کلن، هواداران تیم میزبان با حرکاتی موزون و در دست داشتن عکس‌هایی تاریخی، صد و پانزدهمین سالگرد تأسیس باشگاه محبوبشان را جشن گرفتند.

ورزشگاه آلیانس آرنا

ورزشگاه آلیانس آرنا

باشگاه فوتبال آلمانی است که در مونیخ پایتخت ایالت باواریا قرار دارد. بایرن به عنوان موفق‌ترین باشگاه فوتبال در آلمان و هم اکنون در جهان شناخته شده است، که موفق به کسب ۲۴ قهرمانی بوندسلیگا و ۱۷ قهرمانی در جام حذفی آلمان شده است.

جشن بایرن

جشن آلیانس آرنا

بایرن در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط ۱۱ فوتبالیست که در راس آن فرانتس جان تاسیس شد. اگرچه بایرن برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ قهرمان آلمان شد، در اولین دوره بوندسلیگا که در سال ۱۹۶۳ آغاز شد بایرن برای مسابقات انتخاب نشد.
بهترین دوران تاریخ باشگاه به اواسط دهه ۷۰ میلادی بر می‌گردد که بایرن تحت کاپیتانی فرانتس بکن‌باوئر موفق به ۳ قهرمانی پشت سر هم(۱۹۷۶-۱۹۷۴) در لیگ قهرمانان اروپا شدند. در مجموع بایرن ۱۰ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده هست که موفق به قهرمانی در ۵ بار آن شده است. آخرین قهرمانی باشگاه در سال ۲۰۲۴ است که با فتح سه‌گانه همراه شد.

جشن در آلیانس آرنا

بایرن همچنین موفق به یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی درجام برندگان جام اروپا و دو قهرمانی درجام باشگاه‌های جهان شده است که به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم اروپایی در سطح جهان مطرح شده است.

از زمان تاسیس بوندسلیگا بایرن موفقترین تیم بوده و با قهرمانی در ۲۳ تای آن که ۵ قهرمانی آن مربوط به یک دهه قبل است.

جشن تولد بایرن مونیخ درآلیانس آرنا + تصاویر ۵/۵ ۲


ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.