جشن شکوفه‌ها در دبستان‌های مناطق زلزله‌زده

جشن شکوفه‌ها در دبستان‌های مناطق زلزله‌زده

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۲۹ شهریور امسال در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی جشن شکوفه‌ها را برگزار می‌کنیم و به دانش‌آموز‌ان زلزله‌زده لوازم‌التحریر هدیه می‌دهیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ‌در همایش مطلع مهر در مشهد اظهارداشت: کار محققان و پژوهشگران نشان می‌دهد مهمترین دوره تحصیلی در تمام مقاطع دوره ابتدایی است چون زمانی است که شاکله انسان شکل می‌گیرد.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم دانش‌آموزی که از ابتدایی به دوره راهنمایی می‌رود، آمادگی لازم برای ورود به راهنمایی را ندارد.

وی یادآور شد: مجموعه‌ای از دانستنی‌ها و رفتار و واکنش‌ها باید در دوره ابتدایی آموزش داده شود که این دانستنی‌ها تنها از نوع علمی نمی‌باشد، بلکه از نوع عمل،‌ اخلاق و تفکر نیز باید باشد که تمام این موارد در ۵ سال ابتدایی نمی‌گنجد و نیاز است دوره ابتدایی به ۶ سال تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کتاب‌های جدید دوره ابتدایی گفت: کتاب‌های جدید تفکر و پژوهش و کار و فناوری در سال ششم ابتدایی آورده شده است اما ما می‌خواهیم نگاه دانش‌آموزان را تغییر دهیم و دانش‌آموزی بسازیم که دانش‌آموز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.