جلالی: بهتر است جام حذفی با این شرایط برگزار نشود

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نوع برگزاری جام حذفی با جایگاهی که به آن می دهیم، مطابقت ندارد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: ما برای قهرمانی در جام حذفی از جایگاه بالایی برخورداریم چون تیمی که در جام حذفی با ۵ بازی قهرمان می گردد چون تیمی که در جام حذفی با ۵ بازی قهرمان می گردد را به عنوان نماینده کشورمان به لیگ قهرمانان آسیا می فرستیم اما نوع برگزاری این مسابقات با جایگاهی که به آن می دهیم، مطابقت ندارد چون بازیها رفت و برگشت نمی باشد و تک بازی است و شانس و قرعه در قهرمانی تیم ها دخیل است که این مسائل بسیار مهم است.

وی افزود: اگر می خواهیم جام حذفی را در این شکل کوچک برگزار کنیم و جایگاه بزرگی به قهرمان آن ندهیم، جام حذفی را اصلا برگزار نکنیم، بهتر است چون با این شرایط برگزاری جام حذفی هیچ اثر گذاری ندارد به این سبب که یک تیم با ۵ بازی و بسیار راحت قهرمان می گردد و به آسیا می رود.

جلالی تصریح نمود: اگر می خواهیم در سالهای آینده جام حذفی را برگزار کنیم، باید نوع برگزاری و سازماندهی مسابقات جایگاه خوبی داشته باشد در حال حاضر فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته به سبب مسابقات تیم ملی جام حذفی را برگزاری نکند که به نظر من تصمیمی معقول و منطقی بود.

وی افزود: در سالهای قبل اغلب ۲ باشگاه بزرگ تهرانی بودند که از مزیت جام حذفی برخوردار بودند چون اغلب در خانه خودشان بازی می نمودند وبا بازی قهرمان شده و به آسیا می رفتند اصلا اشکالی ندارد که آنها خواسته خودشان برسند اما برگزاری جام حذفی یک فرمول و شکل خاص دارد که باید این شکل خاص را به جام حذفی کشورمان بدهیم تا با جایگاهی که به تیم قهرمان آن می دهیم، مطابقت داشته باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: اینکه می گویند بازیکنان لیگ های پایین تر در جام حذفی مطرح شده اند را قبول ندرام چون معمولا اینطوری نشده است اگر فصل قبل که از تیم شهرداری یاسوج یکی دو نفر مطرح شدند را بگویند، باید بگویم که آن بازیکنان بسیار سریع از لیگ برتر رفتند.
اگر بسیار دقیق این مسائل را بررسی کنیم، متوجه می شدیم که هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی گفت: در لیگ برتر که یک سال مسابقات برگزار می گردد، پدیده ای رو نمی شود و چطور در۵ بازی جام حذفی پدیده رو می گردد؟ این حرف اصلا توجیه ندارد ثابت نشده است.

جلالی بیان داشت: عدم برگزاری جام حذفی سرو صدای بسیاری ایجاد نموده و با اعتراض های بسیاری مواجه شده است، الان سرو صدا نمودن و ایراد گرفتن اپیدمی شده و یعنی هرکاری که انجام شود یا تصمیمی گرفته شود، یک ایرادی می گیرند اما به پایه و اساس ایرادی که می گیرند، باید قوی تر فکر شود.

وی افزود: اینکه می گویم ایراد گرفتن اپیدمی شده است، برای آن سبب دارم مثل لیست تیم ملی که هربار لیست تیم ملی اعلام می گردد، یک سری از اشخاص ایراد می گیرند نمی شود که همیشه ایراد گرفت و باید به یک سری حق داد.

جلالی خاطرنشان نمود: اگر همین اشخاصی که ایراد می گیرند، خودشان در فدراسیون فوتبال باشند وبرنامه بدهند، باز یک سری دیگر ایراد می گیرند چون ایراد گرفتن برای ما تبدیل عادت شده است.
همین الان اگر جام حذفی را برگزار نمایند، باز یک سری ایراد می گیرند و می گویند که باید تیم ملی در اولویت باشد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.