جلسه افزایش وام مسکن مهر در بانک مرکزی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: جلسه بررسی افزایش ۵ میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر در بانک مرکزی آغاز شد.

به گزارش فارس، پس از اینکه جلسه بررسی افزایش ۵ میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر در بانک مرکزی به سبب سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به بوشهر به تعویق افتاده بود، امروز برگزار شد و ظاهرا این موضوع در جلسه امروز به تصویب می‌رسد و از سوی آخوندی این خبر در مراسم اختتامیه نمایشگاه راه و شهرسازی به اطلاع عموم می‌رسد.

این خبر امروز از سوی یکی از مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی تایید شده است.

چندی پیش محمد پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی این موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس خبر داده بود.

ی گفته بود: در ابتدای اجرای طرح مسکن مهر اعداد و ارقامی مختلفی برای تسهیلات پرداخت شد که این میزان در حال حاضر ۲۵ میلیون تومان است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن یادآور شد: البته براساس مصوبه دولت قبل در بعضی موارد تسهیلات ۲۵ میلیونی به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت که البته عمومی نبود.

پژمان ادامه داد: البته با توجه به تغییرات عمده در بازارهای اقتصادی کشور به خصوص در سال ۹۱ و همچنین تورم ۴۵ درصدی و افزایش درخواستها و مصالح ساختمانی و تاثیرات آن بر قیمت ساخت با تسهیلات قبلی ساخت مسکن مهر دچار مشکلاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین مابه‌التفاوت به وجود آمده را باید خود مردم پرداخت کنند، اما برای جلوگیری از فشار بر متقاضیان در حال مذاکره برای افزایش ۵ میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و معاونت راهبردی رئیس‌جمهور هستیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.