جلسه مشترک گروه های فلسطینی با رییس اداره نیروهای امنیتی لبنان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیروت، در این جلسه اوضاع جاری فلسطینی های فاقد هویت و مهاجر سوری ساکن لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، مسایل مختلف آوارگان فلسطینی در اردوگاههای لبنان، از جمله جابجایی فلسطینی های مهاجر سوری در لبنان و هموار کردن تدابیر قانونی سکونت و خروج آنها از لبنان مورد بحث قرار گرفت.

همچنین پیشنهادات و نکات مورد نظر لبنان درمورد رسیدگی به اوضاع فلسطینی های مهاجر سوری و نحوه بازگشت آنها به سوریه بدون پرداخت هیچگونه غرامت یا وجه مالی بررسی شد.

منابع نزدیک به این جلسه گفتند: اداره نیروهای امنیتی لبنان درصدد وضع برخی قوانین در جهت بهبود وضعیت فلسطینی های مهاجر سوری یا آوارگان فلسطینی ساکن درلبنان است. بارزترین این قوانین ، اعفای فلسطینی ها از پرداخت غرامت مالی درصورت به پایان رسیدن تاریخ مدت اقامت آنها در لبنان، رسیدگی به اوضاع و مدارک اداری با هدف فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به سوریه بدون پرداخت هیچ وجه مالی است.

این به شرطی است که نامبردگان در کمتر از یک ماه به اداره نیروهای امنیتی در لبنان مراجعه کنند.

این منابع افزودند: از تصمیم های دیگر اداره نیروهای امنیتی لبنان، اعطای اقامت موقت به فلسطینی های فاقد هویت با هدف آسان کردن عملیات رفت و آمد آنها و نیز اعطای پاسبورت الکترونیکی کوچک به جای برگه اقامت فعلی برای فلسطینی های مقیم لبنان است.

انتخاب افسری از سوی اداره نیروهای امنیتی در کمیته رسیدگی به اوضاع فلسطینی ها به منظور ارزیابی و رسیدگی بهتر به اوضاع فلسطینی های ساکن در اردوگاهها و فلسطینی های مهاجر سوری در لبنان از دیگر موارد است.

خاورم*۲۰۲۳/۱۰۲۷/ ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.