جلیلی:افتخارمی‌کنیم که دور جدید مذاکرات هسته ای با ۱+۵در لبنان برگزار شود

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه بعد از دیدار با ‘نبیه بری’ رییس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران گفت: خوشحال هستم که فرصتی پیدا کردم تا در سرزمین مقاومت لبنان حضور پیدا کنم، چراکه لبنان امروز نمونه برجسته ای برای مقاومت در سطح منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم آنچه در لبنان در چهارچوب مقاومت روی داده، امتداد آن در مقاومت غزه، فلسطین و سپس بیداری اسلامی، ظهور پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ، بیداری اسلامی منطقه را یک فرصت بزرگ برای مقاومت خواند و گفت: این روزها بسیاری از متحدان آمریکا و کسانی که در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی ساکت بودند، دیگر در مسند حکومت نیستند.

وی ادامه داد: من اولین سفرم به لبنان در زمان جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و فراموش نمی کنم در زمانی که مردم مظلوم فلسطین زیر بمب باران رژیم صهیونیستی بودند، برخی از دولت ها حتی مانع از آن می شدند که آب به مردم غزه برسد.

جلیلی تأکید کرد: مردم منطقه، جهان اسلام و جهان عرب فراموش نمی کنند که دولت حسنی مبارک به موازات حملات رژیم صهیونیستی، مانع هرگونه کمک و امداد و حتی کمک های غذایی به مردم غزه می شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ‘مردم منطقه فراموش نکردند که همزمان چه دولت هایی با افتخار از مقاومت حمایت و پشتیبانی کردند.’، ادامه داد: امروز متحدان رژیم صهیونیستی و دولت هایی که در برابر رژیم صهیونیستی ساکت بودند، اگر چه با آن همراهی هم می کردند، توسط مردم منطقه سرنگون شدند.

جلیلی گفت: امروز ‘مبارک’ و ‘بن علی’ نیستند از این رو طبیعی است که این امر ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی است و آنها نمی خواهند موازنه قدرت در منطقه به ضرر آن ها تمام شود.

وی گفت: آنها بیداری اسلامی را یک خطر بزرگ برای خود می دانند؛ از این رو طبیعی است که دست به توطئه زده و سعی کنند تا جهان اسلام را دوباره به خود مشغول کنند و جنگ های تاریخی مذهبی که شیوه قدیمی استعمارگران است، دوباره زنده کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم منطقه ما به خوبی می دانند که آمریکا هیچ گاه طرفدار دموکراسی نبوده لذا مردم نمی توانند بپذیرند، کسانی که هیچ سابقه دموکراسی در پرونده شان ندارند، برای دموکراسی دل بسوزانند.

وی افزود: امریکا بزرگترین متضرر از دموکراسی است چراکه هرجا که مردم حق انتخاب داشته باشند، به افراد ضد امریکایی و اسرائیلی رای خواهند داد و ما امیدواریم که با هوشیاری و الهام از مقاومتی که از لبنان شروع شد، این انتخاب های صحیح ادامه پیدا کند.

جلیلی، حسنی مبارک را مانع اساسی در مسیر مقاومت در مصر دانست و گفت: امروز مردم مصر حمایت از مقاومت را انتخاب کردند و جهان به خوبی این امر را در شعارهای آنها شاهد بوده است.

وی حماس و مقاومت فلسطین را امتداد مقاومت لبنان خواند و گفت: برای همین شاهد پیروزی های خوبی در جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه لبنان و غزه بودیم.

جلیلی با اشاره به اینکه حلقه های مقاومت در منطقه باید روز به روز قوی تر شود، گفت: در سایه تقویت مقاومت امروز صلح و آرامش در منطقه حاکم است و رژیم صهیونیستی که توهم ‘نیل تا فرات’ را در سر می پرواند، مجبور شده به دور خود حصار بکشد.

خاورم*۲۰۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۵۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.