جلیلی با اول وزیر سوریه دیدار کرد

۱۴ام بهمن ،

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به دمشق با اول وزیر سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ممتازنیوز، مهر به نقل از شبکه الاخباریه نوشت: “سعید جلیلی” تاکید کرد: تلاشهای مذبوحانه دشمنان سوریه با هدف انتقام گیری از ملت سوریه از راه نابودی زیر ساختها و ادامه تحریم اقتصادی و نیز در راستای از بین بردن پایداری و مقاومت آن قرار دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: دشمنان مدعی می باشند که حامی ملت سوریه می باشند، اما از هیچ توطئه ای علیه این ملت دریغ نمی کنند.

وی هدف از دیدارش از سوریه را تقویت روابط دو جانبه، کمک به ملت سوریه به منظور کاستن از مشکلات آنها، کمک به بازسازی سوریه و موفقیت گفتگوهای ملی و پایداری آن در برابر توطئه های استکبار جهانی دانست.

جلیلی بیان کرد: جهان اسلام اجازه حمله به سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را نمی دهد و جهان عرب و اسلام باید در راستای کاستن از مشکلات ملت سوریه که خط مقدم علیه رژیم صهیونیستی است، تلاش کنند.

رایزنی با اول وزیر سوریه

سعید جلیلی در دیدار با وائل الحلقی اول وزیر سوریه، روابط دوجانبه و راههای تقویت آن را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار طرفین، نتایج سفر هیئت سوری به ایران و ضرورت پیگیری توافقات صورت گرفته میان مقامات ایرانی و سوری را مورد تاکید قرار دادند.

نخست وزیر سوریه در این دیدار با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، هدف از این تجاوز را تنها سوریه ندانست و افزود: هدف، محور مقاومت در منطقه است.

وی ضمن تمجید از مواضع ایران در قبال سوریه به تشریح برنامه های دولت سوریه برای حل بحران موجود پرداخت.

از سوی دیگر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن اعلام حمایت ایران از راهکار سیاسی دولت سوریه برای حل بحران موجود در این کشور، تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد.

وی ضمن ابراز خوش بینی دربارهٔ پایان بحران و شکست توطئه ها علیه سوریه افزود: تجاوز رژیم صهیونیستی حماقت و خوی تجاوزکارانه این رژیم و تهدید آن برای ثبات منطقه را نشان می دهد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.