جمعیت تهران کاهش می‌یابد؟

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در زمینه ساماندهی نیروی انسانی و کاهش جمعیت تهران مصمم است، گفت:‌ در این راستا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته پیگیری می‌شود.

ایسنا: معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی جمهوری با اشاره به انتقال ۲۰ هزار کارمند از تهران، گفت:‌ در صورت اجرای کامل طرح تمرکرزدایی از تهران از مهاجرت به پایتخت جلوگیری شد و جمعیت آن کاهش می‌یابد.
 
عبدالعلی تاجی با اشاره به این‌که ساماندهی نیروهای شرکتی بنا به قانون در حال انجام است، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ایراداتی را وارد کرده بود که ما توضیحاتی را به آن‌ها ارائه کردیم.
 
وی در ادامه با بیان این‌که انتقال از تهران کاهش جمعیت آن، تمرکزدایی و ساماندهی نیروهای انسانی از برنامه‌هایی است که به تصویب رییس جمهوری رسیده است، تصریح کرد: ناگزیریم که این بحث را با قوت و جدیت ادامه دهیم اما به طور طبیعی فراز و فرودهایی در این راستا وجود خواهد داشت.
 
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در زمینه ساماندهی نیروی انسانی و کاهش جمعیت تهران مصمم است، گفت:‌ در این راستا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته پیگیری می‌شود.
 
وی با اشاره به تقاضای ۲۰ هزار کارمند برای انتقال از تهران خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این کارمندان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و فقط تعداد کامی با مشکلاتی روبرو شدند که درحال پیگیری است اما به میزان تقاضا برای انتقال از کارمندان ظرفیت ارائه تسهیلات وجود دارد.
 
تاجی با بیان این‌که بخش‌های مختلف کشور و نظام باید کمک کنند تا کاری که دولت شروع کرده به سرانجام برسد، اضافه کرد: علاوه بر انتقال کارمندان ازتهران دولت برنامه‌های مختلفی برای تمرکززدایی دارد به طوری که سعی دارد و با توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته، مهاجرت معکوس را دنبال کند.
 
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با بیان این‌که مهاجرت‌های صورت گرفته به کلانشهرها مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورده است، خاطرنشان رکد: تمرکززدایی از پایتخت زمان‌بر بوده و در طول یک یا دو برنامه پنج ساله انجام می‌شود.
 
این مقام مسوول در پایان با اشاره به این‌که برنامه‌های دیگری نیز در این راستا داریم، گفت: تفویض اختیار دستگاه‌های دولتی در استان‌ها یکی از این برنامه‌ها است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.