جمعی از علمای لبنان از مواضع وحدت آفرین آیت الله مکارم تقدیر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، معاون اجرایی جمعیت علمای اسلام در لبنان غروب چهارشنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ارائه گزارشی از تشکیل جمعیت علمای اسلام در لبنان اظهار داشت: در ۳۰ سال قبل، وقتی اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد و علمای لبنان به این نتیجه رسیدند که تفرقه مانع از پیروزی آنها در برابر رژیم اشغالگر خواهد بود و به همین دلیل به فکر وحدت بین شیعه و سنی افتادند.

حسان عبدالله، ایجاد فتنه و اختلاف مذهبی در بین مسلمانان را یکی از شگردهای دشمنان اسلام برشمرد و خطاب به آیت الله مکارم شیرازی افزود: شما از منادیان وحدت در بین مسلمین هستید که ما همواره از نصایح شما در این زمینه استفاده کرده و بهره‌مند شدیم که در اینجا از مواضع شما قدردانی می‌کنیم.

دشمنان به دنبال ضربه زدن به کیان اسلام هستند

وی اظهار داشت: امروز برای دشمنان اسلام پیروزی شیعه و یا سنی مهم نیست بلکه آنها به دنبال از بین بردن کیان اسلام هستند.

معاون اجرایی جمعیت علمای اسلام در لبنان ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ رژیم اشغالگر قدس از سرزمین‌های لبنان عقب نشینی و فرار کرد و بعد از آن به سیاست انگلیسی‌ها که همان تفرقه بینداز و حکومت کن روی آورد و این روش را تا کنون ادامه می‌دهد.

وحدت مورد تاکید همه علمای بزرگ است

وی تاکید کرد: حفظ وحدت بین مسلمین و عدم دامن زدن به اختلافات مذهبی مورد تاکید همه علمای بزرگ است تا فتنه‌های دشمنان خنثی شود.

حسان عبدالله با اشاره به راه اندازی جمعیت علمای اسلام لبنان به منظور مقابله با توطئه دشمنان اظهار داشت: این جمعیت با حضور ۲۲۰ نفر از علمای شیعه و سنی لبنان تاسیس شد که هر هفته جلسات منظمی را برگزار کرده و اتحاد خوبی بین ما حاکم است.

وی اظهار داشت: در مرحله بعد به فکر راه اندازی اتحادیه علمای منطقه شامات هستیم که شامل علمای سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و عراق است.

معاون اجرایی جمعیت علمای اسلام در لبنان در ادامه به تحولات سوریه نیز اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان با همه توان خود به دنبال از بین بردن مقاومت در منطقه  هستند و این کار را از سوریه آغاز کردند چرا که سوریه خط مقدم مقاومت اسلامی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.