جمع‌‌آوری مراکز غیرمجاز طب سنتی از هفته آینده

جمع‌‌آوری مراکز غیرمجاز طب سنتی از هفته آینده

جام جم آنلاین: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: شکایت‌های زیادی از مراکز غیرمجاز طب سنتی داریم که کارهای عجیب و غریب و غیرعلمی انجام می‌دهند. آیین‌نامه طب سنتی تدوین شده و طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود و پس از آن تمام مراکز طب سنتی فاقد مجوز وزارت بهداشت تعطیل می‌شود.

سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس گفت: در این آیین‌نامه افراد مجاز به فعالیت و صاحب صلاحیت در این عرصه تعریف و مشخص شده‌اند و شاخص‌های مراکز ارائه خدمات طب سنتی نیز مشخص شده است.

به گفته وی، بر اساس این آیین‌نامه فقط افرادی که دوره طب سنتی را در دانشکده‌های وزارت بهداشت گذرانده باشند یا دوره‌های مصوب وزارت بهداشت را در این زمینه طی کرده باشند، همچنین افراد مشهور و شناخته شده در عرصه طب سنتی که مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و برای مثال اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی می‌توانند مجوز مرکز طب سنتی را از وزارت بهداشت دریافت کنند و به صورت قانونی به فعالیت در این عرصه بپردازند.

وی افزود:‌ افرادی که دوره‌های طب سنتی را در کشورهای دیگر مثل چین و جاهای دیگر دیده باشند، در صورتی که دوره مورد نظر آنها مورد تأیید وزارت بهداشت نباشد، نمی‌توانند مجوز مرکز طب سنتی دریافت کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.