جمع آوری خودروهای با باک غیراستاندارد

۱۹م دیماه ،

جمع آوری خودروهای با باک غیراستاندارد

عصر خودرو – ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، کلیه خودروهای با باک غیراستاندارد در گمرکات استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش عصر خودرو به نقل از ایرنا ، میرهاشم سیداحمدی افزود: گمرکات استان با اجرای طرح های مهم و با حساسیت بالا در راستای کنترل قاچاق از مبادی گمرکی امسال موفقیت های چشمگیری داشته به گونه ای که در آذرماه امسال ۳۷ خودرو با باک غیر استاندارد متوقف و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی اظهار کرد: اخیرا خبرهای در رابطه با بالا بودن میزان قاچاق سوخت در گمرک بازرگان از سوی مرزبانی استان اعلام شده بود که مسوولین گمرک با حساسیت بالا موضوع را زیر نظر گرفته اند.
وی گفت: گمرک بازرگان از مهم‌ترین گمرکات کشور است و با توجه به اینکه تعداد اشخاص بیشتری این گمرک را برای واردات و صادرات انتخاب می‌کنند در نتیجه احتمال اینکه اشخاص سودجو وسوسه قاچاق از این گمرک را داشته باشند وجود دارد که گمرکات استان با تجهیز این گمرک جلوی هر گونه سودجویی و امر خلاف قانون را گرفته است.
سیداحمدی با اشاره به نقش این گمرک در مبادلات تجاری، افزود: روزانه از این گمرک صدها دستگاه وسیله نقلیه باری و مسافری به کشور وارد و خارج می‌شوند و گمرک بازرگان نیز به واسطه وظیفه ذاتی و قانونی هر نهاد و یا سازمان مسوولیت دارد طبق مقررات و قوانین انجام وظیفه کند.
وی با اشاره به نقش این گمرک در ورود و خروج کالا و مسافر اظهار کرد: گمرک بازرگان یکی از ۹ گمرک مهم استان است که از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج مسافر و انتقال کالا در کشور با سابقه ۹ دهه فعالیت نمادی در عرصه تبادلات تجاری ایران با کشورهای دیگر محسوب می‌شود.
کشف ۹۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ماکو
فرماندار ماکو گفت: امسال ۹۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ماکو کشف و ضبط شده است.
حمید احمدیان در جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماکو که در محل فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت، اظهار داشت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان در سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق گام‌های مؤثری برداشته است.
وی با اشاره به کالاهای قاچاق کشف شده در این زمینه، تصریح کرد: انواع پاکت سیگار خارجی، چند دست لباس خارجی و تعدادی انواع داروی غیر مجاز از مهم‌ترین اقلام قاچاق کشف شده در سال جاری است.
فرماندار ماکو با اشاره به آمار تعداد اشخاص دستگیر شده در این زمینه، اعلام کرد: در این ارتباط یک هزار و ۳۱ نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند.
احمدیان با اشاره به توقیف خودروهایی که از آن‌ها محموله قاچاق کشف شده، گفت: ۷۲۳ خودرو در این زمینه توقیف شده است.
در ادامه این جلسه مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی به ظرفیت و توانایی کمیسیون در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: با توجه به توان این کمیسیون می‌توان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گام‌های مؤثرتری برداشت.

سه شنبه ۱۹ دى   ۱۱:۵۸

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.