جمع آوری روزانه ۴۰۰ تن پسماند تر در منطقه یک

۲۶فروردین۱۳،

مسئول اداره بازیافت و تبدیل مواد منطقه یک گفت: روزانه ۴۰۰ تن پسماند تر در منطقه یک جمع آوری می گردد که در حدود ۸۰ تن آن را پسماند خشک تشکیل می دهد.

مهدی جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تناژ پسماند خشک جمع آوری شده در سال قبل نسبت به سال ۹۰ از ۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین تناژ جمع آوری پسماند خشک مربوط به ناحیه ۸ و محله های حکمت و چیذر بوده است که توسط کانکس های بازیافتی و خودروهای مخصوص پسماندها جمع آوری شده است.

جمشدیان اظهار داشت: افزایش روزافزون مقادیر زباله های شهری و مشکلات ناشی از دفن یا سوزاندن زباله و روش هایی از قبیل، دنیای امروز را از یک سو به کاهش میزان زباله های تولیدی و از سوی دیگر به صرفه جویی در برداشت از منابع طبیعی سوق می دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس اداره بازیافت منطقه یک برای آموزش و ارتقای فرهنگ بازیافت پسماند خشک از مبدا و متوقف ساختن یا کاهش دادن اثرات سوء زباله ها بر سلامتی انسان ، زیر ساخت های مناسبی را در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷ غرفه بازیافت و تعداد ۳۰ خودروی مخصوص پسماند در سطح منطقه فعال است که نسبت به جمع آوری پسماند های خشک اقدام می کنند.

جمشیدیان خاطر نشان کرد: ۱۰ غرفه دیگر نیز در محله ها استقرار می یابد تا پسماندهای خشک تولیدی شهروندان به شکل متمرکز جمع آوری و در اختیار پیمانکاران بازیافت قرار گیرد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.