جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای آمریکای لاتین است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای آمریکای لاتین است، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره فعال بوده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) در دیدار معاون رئیس جمهوری کوبا با وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای آمریکای لاتین است، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره فعال بوده است.
 
دکتر روحانی همچنین روابط اقتصادی ایران و کوبا را مهم توصیف کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در صدد توسعه روابط با کشور کوبا است.
 
رئیس‌جمهور همچنین با تشکر از تبریک مقامات بلند پایه کوبا از جمله رئیس‌جمهور این کشور به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری ایران ، حضور معاون رئیس‌جمهور کوبا در تهران را در جهت توسعه روابط دوجانبه مفید ارزیابی کرد.
 
معاون رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم ملت و رئیس‌جمهوری کشورش به دولت و ملت ایران و دکتر روحانی، روابط دو کشور ایران و کوبا را بسیار عمیق و دوستانه دانست و اظهار امیدواری کرد که مناسبات و همکاری‌های کوبا با دولت جدید ایران بیش از پیش توسعه یابد.

معاون رئیس‌جمهور کوبا برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که امروز امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، به ایران سفر کرده است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.