جمهوری اسلامی ایران همچون سدی در مقابل قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است

hemmat khahi-3-108.jpg

مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نهمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون سدی در مقابل قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، محمود بیات در آغاز این اجلاس که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: با توجه به تحولات کشت، تولید و روند نقل و انتقال مواد مخدر، تغییر مسیرها و رشد شتابان مصرف مواد مخدر و محرک و روان‌گردانها، این اجلاس برگزار شد.

وی تهران را در شرایط فعلی، مناسب‌ترین موقعیت برای بحث و تبادل در این زمینه دانست و افزود: به دلیل اینکه کشور ما در مسیر مبدا و مقصد ترانزیت مواد مخدر است و همچون سدی در مقابل قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است، تهران منطقه مناسبی برای برگزاری اینگونه اجلاس‌ها است.

این مقام مسوول در ستاد اظهار داشت: متاسفانه تنوع و مصرف مواد مخدر در کشورهای مسیر خصوصا کشورهای مقصد در حال افزایش است و تولید هروئین در مرز افغانستان و پاکستان به‌صورت آزمایشگاه متحرک درآمده است.

بیات ادامه داد: مداخلات چند ساله نیروهای خارجی در افغانستان چه در بعد انتظامی و چه در بعد توسعه‌ای تاکنون نتیجه نداشته است و در حال حاضر با تشدید ناامنی‌ها در آن کشور، علاقه‌مندی به کشت‌های غیر خشخاش کمتر شده و این به معنای تشدید کشت و تولید است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به نقش تعیین‌کننده و موثر افسران رابط در شناسایی مسئله و کنترل این جریان مخرب با اشتیاق میزبانی این جلسه را پذیرفته و تردیدی ندارد که این نشست تاثیر قابل توجهی در مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.