جنبش‌دانشجویی بدون برنامه‌ریزی و آینده‌نگری راه به جایی نمی‌برد

۱۹م آذر ،

دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جنبش‌دانشجویی به دلایل عدم آینده نگری و ‌بی‌تفاوتی نتوانسته رسالت اصلی خود را ایفا کند، گفت: دانشجویان باید با ورود به عرصه فعالیت سیاسی و با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند فضای نشاط را در به دانشگاه‌ها باز گردانند.

امیرحسین اکبرپور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، پیرامون عملکرد جنبش دانشجویی امروز گفت: در حال حاضر فضای سیاسی دانشگاه‌ها سمت و سوی مشخصی ندارد و حمایت از یک نوع تفکر امری است که باید در دانشگاه اصلاح شود و باید اجازه داد تفکرات مختلف در چارچوب نظام در دانشگاه‌ها مطرح شوند.

اکبرپور با بیان اینکه امروز عناصر تبلیغاتی و قدرت اجرایی در دست جناح‌ها و احزاب سیاسی جمع شده است، تصریح کرد: متاسفانه بعضی تشکل‌های‌دانشجویی نیز ثبات خود را در بی‌ثباتی و طرز تفکر احزاب و جریان‌های سیاسی جستجو می‌کنند، که در این صورت اصالت و رسالت اصلی خود را از دست داده‌اند.

وی در تبیین دلایل عدم تحقق رسالت تشکل‌های دانشجویی، گفت: جنبش دانشجویی به دلایل مختلفی از جمله عدم آینده نگری و ‌بی‌تفاوتی نتوانسته رسالت اصلی خود را پیدا کند که باید این امر را اصلاح کند.

اکبرپور با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه‌ها تا حدی دست دانشجویان را در فعالیت‌ها می‌بندد، اضافه کرد: یکی از دلایل افول فضای دانشگاهی اتفاقات سال ۸۸ بود، که خوشبختانه با در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری  دوباره این جنبش به سمت احیاشدن پیش می‌رود.

اکبرپور با تاکید بر اینکه وظیفه قشر دانشجویی حضور فعال‌تر در عرصه‌های سیاسی است، اظهارداشت: دانشجویان باید با ورود به عرصه فعالیت سیاسی و با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند فضای نشاط را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به دانشگاه‌ها باز گردانند.

وی در پایان ضمن درخواست از مسئولان برای مساعدت بیشتر در فعالیت‌های دانشجویی، گفت: انجمن اسلامی دانشجویان در این عرصه پا به میدان گذاشته که انشاءالله با حضور فعال و کمک دانشجویان دوباره جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و نقش خود را توسعه خواهد بخشید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.