جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد پیگیر گفتمان انقلاب اسلامی است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد گفت: جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت محوری مد نظر مقام عظمای ولایت است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران iبه مشهد مقدس مجتبی اکبری مدیر کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در اولین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد که از صبح امروز در محل دانشگاه اسلامی علوم رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا(ع) در حال برگزاری‌ است، اظهار داشت: جای شهدا در میان ما خالی است و ای کاش می‌بودند و دانشگاه آزاد اسلامی را معنای واقعی اسلامی درک می‌کردند.

وی افزود: امروز در تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد، راه دانشجو همان راه شهداست و راه شهدا تا انتها ادامه دارد ما امروز آمده‌ایم در کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) تا بگویم با ولایت تا شهادت رهسپاریم.

اکبری با ارائه گزارش تفسیریی از هشت ماه فعالیت دانشگاه آزاد و تغییرات صورت گرفته در آن تصریح کرد: در این هشت ماه فقط دو، سه ماه برای ما تحصیل کرده‌‌ها تعطیلی از جنس تحصیلی بوده، اما در همه این مدت جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد برنامه‌هایی در جهت اسلامی شدن دانشگاه با پرچم فرهنگ و ولایت‌مداری انجام داده است که نتیجه آن حدود ۲۷۰ تشکل دانشجویی ۱۵۰ تشکل استادان و ۳۰۰ هیئت مذهبی و سه اتحادیه دانشجویی است که در این زمینه دستور رئیس دانشگاه مبنی بر تشکیل اتحادیه چهارم دانشجویی از جمله این برنامه‌ها بوده است و همچنین اتحادیه اساتید در شرف تایید نهایی آیین نامه و اساسنامه آن است.

مدیر کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره iبه کارهایی که این تشکل‌ها انجام داده‌اند گفت: تشکیل انجمن دانشجویان مسلمان iبه همت دانشگاه آزاد قزوین، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب، پیگیری مسائل شیعیان عربستان در واحد شهر ری و بحث اسلامی شدن دانشگاه در مجموعه واحدهای کرمانشاه از جمله این اقدامات بوده است.

اکبری افزود: امروز جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت محوری مد نظر مقام عظمای ولایت است در همین جهت تشکیل جمعیت‌های دانشجویی براساس گفتمان و آرمان انقلاب اسلامی و جمعیت‌های ایثار در دبیرخانه تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد انجام شده و همچنین سازمان‌دهی و ساماندهی قریب iبه چهار هزار دانشجو در تشکل‌های دانشجویی و همچنین سازمان‌دهی تشکل‌های اساتید و تشکل‌های هیئت‌های مذهبی نتیجه مدیریت فرهاد دانشجو بوده است.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف ما در تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه بوده و افتخار ما این است که رئیس دانشگاه حتی درباره جلسات نقادی دستوراتی را iبه این دبیرخانه داده چیزی که پیشا وجود نداشته است.

مدیر کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد گفت: براساس فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است و اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود و همین موضوع دغدغه فرهاد دانشجو است.

اکبری افزود: در جلسات گوناگون اخیر تشکل‌ها دیدیم که همه همین دغدغه فرهنگی را دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سخنم را با این صحبت شهید آوینی iبه پایان می‌برم که گفت «یاران آمده‌ایم که راه را برویم و هر که در این راه آمده است راهش با کربلا مطابقت دارد».

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.