جنگنده‌های آمریکایی از آلمان بسمت رومانی تغییر مسیر دادند / بحران اوکراین عمیق تر شد

جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا از آلمان به رومانی تغییر مکان دادند.

جنگنده‌های آمریکایی از آلمان بسمت رومانی تغییر مسیر دادند / بحران اوکراین عمیق تر شد

به گزارش ممتاز نیوز، ارتش آمریکا اعلام کرد که در پی تشدید تنش‌های مرزی میان روسیه و اکراین و با هدف «تقویت امنیت منطقه»، یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۱۶ که معمولاً در آلمان مستقر هستند را به رومانی منتقل می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا آمده است که این هواپیماها (که تعداد آنها اعلام نشده) روز جمعه به پایگاه هوایی فتستی رومانی در حدود ۱۰۰ کیلومتری دریای سیاه می‌رسند و در آنجا به هواپیماهای جنگی ایتالیا که قبلاً مستقر شده‌اند، خواهند پیوست.

در این بیانیه ذکر شده است که این جنگنده‌ها برای انجام ماموریت خود که کمک به تقویت امنیت منطقه است، با نیروی هوایی دیگر متحدان حاضر در منطقه دریای سیاه همکاری نزدیکی خواهند داشت.

این هواپیماها به ویژه مسئول حفاظت از حریم هوایی ناتو در این منطقه هستند؛ منطقه‌ای نزدیک به شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط مسکو به خاک فدراسیون روسیه ضمیمه شد.

یک روز پیش از این نیز نیروی هوایی ایالات متحده از ورود بمب افکن‌های استراتژیک ب-۵۲ خود به بریتانیا برای انجام ماموریت‌های «بلندمدت» خبر داد؛ نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که چهار ناوشکن دیگر برای تقویت ناوگان ششم ایالات متحده رهسپار منطقه شده‌اند.

پیش از انجام این جابجایی‌ها نیز جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ۳ هزار سرباز آمریکایی را به آلمان، لهستان و رومانی فرستاد تا به متحدان شرق ناتو که نگران حمله روسیه به اوکراین هستند، اطمینان لازم را بدهد.

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که روسیه مانورهای نظامی گسترده‌ای را در بلاروس، همسایه شمالی اوکراین آغاز کرده است.

بنا بر گزارش‌ها روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را به نزدیکی مرز اوکراین منتقل کرده است. مسکو می‌گوید که برنامه‌ای برای حمله ندارد اما همزمان از غرب می‌خواهد که اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق را از عضویت در ناتو دور نگه دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.