جنگ خودروسازان اروپایی بالا گرفت

جنگ خودروسازان اروپایی بالا گرفت

جنگ خودروسازان اروپایی بالا گرفت

ممتازنیوز: بازار خودروی اروپا در حالی در رکود شدیدی به‌ سر می‌برد که بزرگترین خودروسازان این منطقه به جان یکدیگر افتاده و حتی مدیران عامل آنها یکدیگر را تهدید می‌کنند.

شرکت فولکس‌واگن به عنوان بزرگترین خودروساز اروپا بیشترین سهم را در بازار خودروی این منطقه معادل ۲۳٫۹ درصد به خود اختصاص داده است. اما در حالی بسیاری از خودروسازان بزرگ اروپا مانند فیات، پژوسیتروئن و رنو با مشکلات زیادی مانند کاهش فروش و زیاندهی مواجه شده‌اند که در این بین فولکس‌واگن همچنان به توسعه فروش و افزایش سهم خود در بازار خودروی اروپا می‌اندیشد و به نظر می‌رسد چیزی هم جلودار این خودروساز آلمانی نیست.
در همین حال سرجیو مارچیونه، رئیس شرکت خودروسازی فیات ایتالیا، مدیران فولکس‌واگن را متهم کرد که از شرایط به وجود آمده در اروپا به نفع خود سواستفاده می‌کنند و جنگ قیمتی کثیفی را در بازار به راه انداخته‌اند.
رئیس فیات حتی پا را از این فراتر گذاشته و فولکس‌واگن را متهم به قتل عام دیگر خودروسازان اروپایی کرد؛ اما این اظهارات تند از سوی فولکس‌واگن بی‌پاسخ نمانده و بزرگترین خودروساز اروپا تهدید کرد که اگر مارچیونه از ریاست انجمن خودروسازان اروپا کنار نرود این شرکت آلمانی از این انجمن خارج خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خودروسازان بحران زده اروپا فولکس‌واگن را متهم می‌کنند که این شرکت همکاری لازم را برای مقابله با بحران با دیگر شرکتها نداشته و با کاهش قیمتهای خود در بازار عملا فروش دیگر شرکتها را به مخاطره انداخته است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.