جنگ مغازه داران با بازرسان طرح شبنم!

۳ م دیماه ،

روز قبل در پی حضور بازرسان طرح شبنم در یکی از مراکز بزرگ حرید و فروش موبایل که به منظور جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق آنجام شد، بعضی از فروشندگان به مقابله با این اقدام پرداختند.
به گزارش موبنا، طی روز قبل همزمان با حضور بازرسان و ماموران طرح شبنم و با پخش حضور بازرسان بیشتر فروشگاه‌هایی که دارای گوشی‌های بدون طرح شبنم بودند به تعطیلی مغازه‌های خود پرداختند.
یکی از فروشندگان گوشی های موبایل فاقد طرح شبنم در این باره گفت: زمانی که ۹۰ درصد از سهم بازار تلفن همراه تهران فاقد طرح شبنم می باشند که به نوعی گوشی‌های قاچاق به شمار می‌آیند ثبت و ضبط گوشی‌ها بی معنا است.
وی افزود: به سبب گستردگی قاچاق، همزمان با حضور ماموران و بازرسان طرح شبنم تمامی مغازه‌ها به صورت موقتی تا زمان خروج بازرسان از مراکز به حالت تعطیل در می‌آیند.
این فعال بازار افزود: برای جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق در ابتدا باید به واردات گسترده گوشی های گارانتی دار و شبنم دار پرداخت به طوری که ویترین مغازه ها مملو از گوشی های قانونی و گارانتی دار باشد سپس به مبارزه با فروشندگان پرداخت.
در همین حال یکی دیگر از فعالان بازار موبایل با اشاره به حضور بازرسان طرح شبنم برای جمع‌آوری گوشی‌های فاقد این برچسب گفت:‌ بازرسان این طرح نمی‌توانند به جمع‌ آوری گوشی‌های قاچاق بپردازند چرا که در این صورت بیشتر مغازه‌های موبایل خالی از گوشی می‌شوند.
به گزارش موبنا، شبکه بازرسی و نظارت مردمی به اختصار “شبنم” طرحی است که توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران برای نشان دادن اصالت یک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود؛ در حقیقت طرح شبنم سامانه‌ای است که در آن مردم می‌توانند با داشتن گوشی تلفن همراه دوربین دار و استفاده از نرم افزار طرح شبنم با عکس برداری از بارکد دو بعدی نصب شده به روی کالاها از سامانه مذکور استعلام کرده و اطلاعات کالا را بر روی تلفن همراه خود ملاحظه کنند و بدین طریق از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.