جهانیان بر نقش سازنده ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید دارند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گذشت زمان مشخص کرده که پیشنهادات سازنده ایران در حل بحران‌های منطقه و جهان کارساز بوده و بسیاری از کشورها‌ بر این مسئله تاکید دارند لذا نقش ایران در معادلات منطقه و جهانی را بسیار مهم و مفید می‌دانند.

حسین رویوران در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر ترکیه در بحران سوریه، گفت: اقدامات اخیر ترکیه علیه سوریه با اظهارات پیشین مقامات ترکیه در تضاد بوده و در این‌باره می‌توان به دعوت ناتو و گرفتن اختیارات برای انجام عملیات برون مرزی اشاره کرد که این امر بر تناقض در شعار و عرصه تحرک در دولت ترکیه دلالت دارد.
وی با اشاره به نقش ایران در حل بحران‌های منطقه افزود: در مقوله‌ جنگ فرسایشی که هم‌اکنون در منطقه در حال وقوع است و اختلافات ایجاد شده بین ترکیه و سوریه، وجود کشوری به عنوان بهبود دهنده شرایط لازم و ضروری بوده لذا با توجه به نقش چشمگیر ایران در حل معادلات منطقه، قطعا راهکار ایران نتیجه بخش خواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: گذشت زمان مشخص کرده که پیشنهادات سازنده  ایران در حل بحران‌های منطقه و جهان کارساز بوده و بسیاری از کشورها‌ براین مسئله تاکید کرده و نقش ایران در معادلات منطقه و جهانی را بسیار مهم و مفید می‌دانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.