جهانگیرزاده: بعید است شاهد اتحاد کامل اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری باشیم/منتسبین به احمدی‌نژاد، ایثار گران و اصولگرایان سنتی نامزد خاص خود را دارند

یک نماینده‌ اصولگرا پیش‌بینی کرد که انتخابات ریاست جمهوری آینده چند وجهی باشد؛ هم اصلاح‌طلبان با اصولگرایان رقابت کنند و هم این دو طیف سیاسی در درون به رقابت بپردازند. جواد جهانگیرزاده در عین حال خاطرنشان کرد که نهایتا هرکدام از جریان‌های سیاسی که بتوانند بر اختلافات داخلی خود فائق آیند، در انتخابات موفق‌تر خواهند بود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت {فراکسیون اکثریت} با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت اصولگرایان در انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری به انسجام درونی دست پیدا کنند، گفت: با توجه به دو دوره انتخابات گذشته، امکان دستیابی اصولگرایان به اتحاد و معرفی یک کاندیدا آسان نخواهد بود. البته این تنوع فرصت انتخاب مردم را هم بیشتر خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: طبیعی است هرکه با برنامه‌تر باشد امکان برد بیشتری هم خواهد داشت، مگر این‌که روند انتخابات به شکل کاملا احساسی و هیجانی شکل بگیرد. اما در کل به نظر می‌رسد هرقدر اصولگرایان در انتخابات مجلس اتحاد داشته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری هم خواهند داشت و چون در انتخابات گذشته علی‌رغم تلاش حضرات روحانیونی مثل آیت‌الله مهدوی کنی برای انسجام، این اتفاق نیفتاده این بار هم بعید است که شاهد اتحاد کامل اصولگرایان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در نفس رقابت، این‌که جریان اصولگرا یک رقابت درون گفتمانی داشته باشد چیز بدی نیست و می‌تواند به توسعه‌ی جریان اصولگرا و افزایش ظرفیت‌های آن کمک کند اما اگر بنای بر مچ‌گیری باشد و فضای منفی و نامناسبی مثل آن‌چه در انتخاب ریاست مجلس نهم اتفاق افتاد تکرار شود روند خوبی نیست و مطمئنا می‌تواند مردم را نسبت به کلیت جریان اصولگرا بدبین کند.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس با اشاره به آغاز فعالیت برخی جریانات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، اظهار کرد: در حال حاضر غوغایی درون کاندیداها وجود دارد؛ از سویی برخی منتسبین به جریان احمدی‌نژاد را کاندیدا می‌دانند و از سوی دیگر ایثارگران کاندیدای اختصاصی برای خود دارند و جریانات سنتی اصولگرا هم کاندیدای خاص خود را دارند. این روند باید غربال شود.

وی با بیان این‌که در انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری شاهد تعدد زیاد کاندیداها نخواهیم بود، افزود: من معتقدم مانند انتخابات دوره‌ی اخیر ریاست جمهوری کاندیداها تعدادشان کمتر است و رقابت اصولا بر مبنای گفتمان‌های فکری مذکور خواهد بود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.