جهانگیری: فقط نیازمندان برای دریافت یارانه نام‌نویسی کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دومین دوره نام‌نویسی متقاضیان دریافت یارانه گفت: فقط نیازمندان برای دریافت یارانه نام‌نویسی کنند تا از درآمد حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی برای توسعه ایران بهره ببریم.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در حاشیه عیادت از بیماران بستری در بیمارستان شهید باهنر شهر کرمانگفت: سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: براساس قانون باید ۵۰ درصد وصولی هدفمندی یارانه‌های حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بین نیازمندان توزیع شود و در حال حاضر ۱۰۰ درصد این درآمد به عنوان یارانه توزیع می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور میزان درآمد حاصل از گرانی حامل‌های انرژی از اواخر سال ۸۹ تا اسفند‌ماه سال قبل را ۹۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: براساس قانون باید حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از این پول به عنوان یارانه پرداخت شود اما تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان توزیع شده است.

جهانگیری ادامه داد: دولت در ۲۲ هر ماه این دغدغه را دارد که چگونه اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی یارانه نقدی را تامین و توزیع کند.

وی اظهار کرد: با توجه به نام‌نویسی تازه از متقاضیان دریافت یارانه از مردم خواهش می‌کنیم که با توجه به شرایط کشور از دریافت ۴۵ هزار تومان یارانه انصراف دهند.

جهانگیری تصریح کرد: قانون تکلیف کرده که ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی فقط به نیازمندان متقاضی پرداخت شود.

وی عنوان کرد: فقط نیازمندان برای دریافت یارانه نقدی نام‌نویسی کنند تا از درآمد حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی برای توسعه ایران بهره ببریم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.