جوایز برگزیدگان جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام شد

در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت بیش از ۱۷۰ میلیون تومان جایزه نقدی به برگزیدگان بخش‌های «مسابقه ملی» و «مسابقه بین‌الملل» جشنواره اهدا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در بخش “مسابقه ملی” گرایش‌های موضوعی، ۱۲ جایزه ۵۰ میلیون ریالی درنظر گرفته شده که به ۱۲ مستندساز برگزیده‌ی گونه‌های مختلف مستندِ اجتماعی، دینی و آیینی، قوم شناسی، سیاسی، علمی، جنگ، تاریخی، ‌زیست محیطی، پرتره، ورزشی، خانواده و آزاد اهدا خواهد گردید.
برپایه این گزارش، جوایز سه‌گانه‌ی ۵۰، ۶۰، ۷۵ میلیون ریالی جشنواره در سه زمینه‌ی بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم نیمه بلند و بهترین فیلم بلند مستند نیز اختصاصاً به تهیه‌کنندگان بهترین فیلم‌های جشنواره اهدا خواهدشد. ضمن اینکه پنج جایزه ۵۰ میلیون ریالی هم به بهترین پژوهش، تصویربرداری، نویسندگی یا نریشن، تدوین و صدابرداری یا صداگذاری تعلق خواهد گرفت.
این گزارش می‌افزاید: در «بخش ویژه» جشنواره هم دو جایزه، هر یک به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته ‌شده‌ که به مستندسازان آثار مرتبط با پاسداشت سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و «بوم زیست خلیج فارس» تقدیم می‌گردد.
گفتنی‌است: در بخش «مسابقه بین‌الملل» نیز سه‌ جایزه ۵، ۷ و ۱۰ هزار یورویی به بهترین فیلم‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند جشنواره تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه جوایز نقدی دیگری هم در قالب جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره و جوایز بخش نکوداشت‌ها و بزرگداشت‌ها درنظر گرفته شده که در آیین اختتامیه جشنواره به منتخبین تقدیم خواهدشد./ی۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.