جوکار نقره گرفت

جام جم آنلاین: پرتابگر نیزه ایران در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، در روز ششم این بازی‌ها موفق به کسب مدال نقره شد و نهمین مدال را برای کاروان ورزش کشورمان به ارمغان آورد.

عبدالرضا جوکار نماینده ایران در مسابقات پرتاب نیزه بازی‎های پارالمپیک کلاس F53 بود که امروز سه شنبه رقابت‌های خود را در این بخش برگزار کرد. جوکار در این بخش از مسابقات که در ورزشگاه المپیک پارک شهر لندن برگزار شد با حریفانش رقابت کرد و در پایان با ثبت رکورد ۲۰ متر و ۷۲ سانتی‏متر در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت.

جوکار که در بازی‎های پارالمپیک پکن صاحب مدال نقره شده بود پرچمدار کاروان ایران در این دوره از بازی‎ها بود، امروز پس از اینکه در اولین پرتاب خود مرتکب خطا شد، رکورد ۲۰ متر و یک سانتی متر را به ثبت رساند. وی در سومین حرکت، نیزه را به میزان ۱۹ متر و ۸۷ سانتی متر پرتاب کرد. ۲۰ متر و ۷۲ سانتی متر و ۲۰ متر و ۵۵ سانتی متر رکوردهایی بود که این پرتابگر در حرکت چهارم و پنجم برای خود ثبت کرد. جوکار در آخرین پرتابش هم مانند پرتاب اول مرتکب خطا شد.

رقابت‎های پرتاب نیزه F52/53 بازی‎های پارالمپیک با حضور پرتابگران ۹ کشور برگزار شد. علاوه بر ایران ورزشکاران نیوزلند، جمهوری چک، آمریکا، مکزیک، جامائیکا، اسلوونی و یونان (دو نفر) هم در این بخش شرکت داشتند.

مدال عبدالرضا جوکار دومین مدال کاروان ایران در روز ششم بازی‏های پارالمپیک و نهمین مدال در طول این بازی‎ها بود. امروز زهرا نعمتی هم در رقابت‏های ریکرو ایستاده انفرادی زنان با کسب مدال طلا ، هشتمین مدال کاروان ایران را به دست آورد.

بدین ترتیب تاکنون کاروان ورزش ایران صاحب ۵ مدال طلا، ۳ مدال نقره ویک برنز در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شده است. کاروان ورزش ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال طلای پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال طلای وزنه برداری) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.