جوکوویچ: حاضرم در ویمبلدون هم نباشم ولی واکسن نزنم

نواک جوکوویچ نمی‌خواهد از نگرش خود نسبت به واکسیناسیون کرونا منصرف شود.

جوکوویچ: حاضرم در ویمبلدون هم نباشم ولی واکسن نزنم

به گزارش ممتاز نیوز، نواک جوکوویچ  برنده ۲۰ دوره گرند اسلم در مصاحبه‌ای با بی بی سی بار  دیگر موضع خود را در قبال واکسن کرونا مورد تاکید قرار داد. از این بازیکن ۳۴ ساله پرسیده شد که آیا به دلیل موضعش در مورد واکسیناسیون، حضور در مسابقات گرند اسلم مانند مسابقات آزاد فرانسه یا ویمبلدون را قربانی می‌کند یا خیر که گفت: بله، این بهایی است که من حاضرم بپردازم و در این رقابت‌ها نباشم ولی واکسن نزنم. اصول تصمیم گیری در بدن من از هر عنوان یا هر چیز دیگری مهمتر است. من درک می‌کنم که در سطح جهانی، همه تلاش می‌کنند تا تلاش زیادی برای مدیریت این ویروس انجام دهند و امیدوارم که به زودی این ویروس پایان یابد. من بخشی از دنیای تنیس هستم که هر هفته در مکانی متفاوت انجام می‌شود. بنابراین من عواقب تصمیمم را می‌دانم و یکی از پیامدهای تصمیمم  من بازی نکردن در تنیس آزاد استرالیا بود و آماده بودم که نروم و می‌دانم که امروز با واکسینه نشدن، نمی‌توانم به بیشتر مسابقات سفر کنم.

او ادامه داد: به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای نخبه، همیشه همه چیزهایی را که از مکمل‌ها، غذا، آبی که می‌نوشم، یا نوشیدنی‌های ورزشی، هر چیزی که واقعاً به عنوان سوخت وارد بدنم می‌شود، به‌دقت بررسی و ارزیابی کرده‌ام. بر اساس تمام اطلاعاتی که به دست آوردم، تصمیم گرفتم واکسن نزنم.

جوکوویچ با توضیح اینکه در کودکی واکسینه شده است، گفت: من هرگز مخالف واکسیناسیون نبودم. اما من آزادی انتخاب آنچه را که به بدنم وارد می‌شود را می‌خواهم.

جوکوویچ همچنین گفت که می‌تواند تصور کند در آینده واکسینه شود زیرا همه باید با هم تلاش کنیم تا بهترین راه حل ممکن برای پایان دادن به کووید را پیدا کنیم.

جوکوویچ پس از اخراج از استرالیا، هفته آینده در تورنمنت تنیس در دبی بازمی‌گردد. جوکوویچ که در برابر کووید-۱۹ واکسینه نشده بود، اندکی قبل از شروع مسابقات آزاد استرالیا در اواسط ژانویه مجبور شد استرالیا را ترک کند. رکورددار مسابقات گرند اسلم با اعتراض به لغو ویزای خود در دادگاه فدرال شکست خورد. قوانین سختگیرانه کرونا در استرالیا اعمال می‌شود و فقط افرادی مجاز به ورود به این کشور هستند که به طور کامل در برابر ویروس واکسینه شده باشند.

جوکوویچ مرد شماره یک جهان گفت که برای ورود به استرالیا برای بازی در تورنمنت گرند اسلم به دلیل بهبودی از کووید از معافیت پزشکی برخوردار شده است. در ملبورن، رافائل نادال اسپانیایی قهرمان مسابقات آزاد استرالیا شد  و با بیست و یکمین قهرمانی گرند اسلم خود، جوکوویچ و راجر فدرر سوئیسی را در صدر جدول رده بندی پرافتخارترین‌های دنیای تنیس پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.