جی میل پلاس در خدمت شماست

جام جم آنلاین: دسترسی به بسیاری از سرویس‌های موجود در سایت‌های مختلف اینترنتی به عضویت در آن سایت‌ها و وارد‌کردن یک آدرس ایمیل معتبر برای فعال‌سازی عضویت نیاز دارد.

اگر وبگرد حرفه‌ای باشید، مطمئنا از این که ایمیل اصلی خود را برای عضویت در این سایت‌ها وارد کنید، دل خوشی ندارید؛ زیرا پس از مدتی کوتاه مشاهده می‌کنید که صندوق ایمیل‌های دریافتی‌تان پر از ایمیل‌های ناخواسته و مزاحمی است که بر اثر عضویت در این‌گونه سایت‌ها در اختیار مزاحمان و شرکت‌های تبلیغاتی قرار گرفته است!

این روزها کمتر کاربری را در سرویس یاهو می‌توان مشاهده کرد که ایمیل‌های ناخواسته گروه‌های اینترنتی یاهو را به‌صورت روزانه دریافت نکند.

همین مسأله موجب شده تا کاربران به استفاده از سرویس‌هایی همچون جی‌میل که مربوط به گوگل است، بپردازند.

گوگل نیز همیشه و برای هر مشکلی یک راه‌حل داشته و این‌بار نیز برای جلوگیری از ایجاد ایمیل‌های اضافه و برای خلاصی از دست هرزنامه‌ها روشی را در اختیار شما قرار داده است که به کمک آن می‌توانید به هر تعداد که بخواهید آدرس ایمیل جعلی برای خودتان بسازید.

البته این آدرس‌های جعلی به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی ایمیل‌های ارسالی به آنها را نیز چک کنید! اما مزیت آنها در این است که وقتی آدرس مذکور در فهرست ایمیل‌های شرکت‌های تبلیغاتی و ارسال‌کننده‌های هرزنامه قرار بگیرد می‌توانید براحتی با یک فیلتر ایمیل، از مشاهده آنها خلاصی یافته و هیچ‌کدام را در صندوق دریافتی ایمیلتان مشاهده نکنید!

برای استفاده از آدرس‌های جعلی جی‌میل ‌باید به روش زیر عمل کنید:

۱ـ پیش از هر چیز، یک آدرس ایمیل در سرویس جی‌میل داشته باشید.

۲ـ به هر شکلی که مایل باشید می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل فعلی خود آدرس‌های جعلی ایجاد کنید. به‌عنوان مثال چنانچه آدرس ایمیل فعلی شما click@gmail.com باشد، می‌توانید پس از نام کاربری خود یک علامت “+” قرار داده و هر عبارت دیگری را به ادامه آن اضافه کنید تا آدرس جعلی شما ایجاد شود. به‌طور نمونه آدرس‌های زیر چند ایمیل جعلی از ایمیل کلیک به‌شمار می‌رود:

Click+jamejam@gmail.com

Click+newspaper@gmail.com

Click+weekly@gmail.com

۳ـ با استفاده از این آدرس‌های جعلی در فرم‌های عضویت سایت‌های مختلف، آدرس ایمیل اصلی شما محفوظ مانده و ایمیل‌های ارسالی توسط این سایت‌ها نیز در صندوق دریافتی‌های ایمیل اصلی شما (click@gmail.com) قابل مشاهده‌اند. به‌کارگیری این روش به شما این امکان را می‌دهد تا به‌محض دریافت هرزنامه در یکی از آدرس‌های فوق، با تعریف یک فیلتر در جی‌میل، تمامی ایمیل‌های دریافتی به آن آدرس را فیلتر کرده و صندوق دریافتی خود را از آن ایمیل‌ها تخلیه کنید.

نقطه‌های بی‌اثر: جی‌میل همه نقطه‌های موجود در آدرس‌های ایمیل را نیز نادیده می‌گیرد و باتوجه به این قابلیت، شما می‌توانید با اضافه‌کردن نقطه درهریک از بخش‌های آدرس ایمیل خود، ایمیل‌های بی‌شمار و متفاوتی را برای خودتان ایجاد کنید. به‌عنوان مثال آدرس‌های ایمیل زیر نیز همگی به ایمیل اصلی click@gmail.com اشاره می‌کند:

c.l.i.c.k@gmail.com

clic.k@gmail.com

توجه: سعی کنید در حد امکان هنگام استفاده از این ترفند نیز احتیاط کنید؛ زیرا مزاحمان همراه با سرویس‌های جدید، دانش خود را به‌روز می‌کنند و این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، با حذف علامت + و عبارت پس از آن یا با نادیده گرفتن نقطه‌ها در آدرس‌های جی‌میل، ایمیل‌های تبلیغاتی و ناخواسته را به آدرس‌های ایمیل اصلی شما ارسال کنند و به‌این ترتیب شما در فهرست دریافت‌کنندگان هرزنامه‌ها قرار خواهید گرفت!(جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.